صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۰۹
  • پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱
  • Thursday 01 December 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۱ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 11
کد خبر: ۱۵۴۲۱۲

جان کربی: شلیک‌های موشکی کره‌شمالی تحریک‌آمیز است

هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که رئیس جمهور این کشور با همکاری کنگره، روابط آمریکا با عربستان سعودی را بازبینی خواهد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر «جان کربی» هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه با اشاره به تصمیم اخیر اوپک پلاس درباره کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید نفت گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با همکاری کنگره، روابط واشنگتن با ریاض را بازبینی خواهد کرد.

وی در ادامه کنفرانس خبری خود گفت که شلیک‌های موشکی تحریک آمیز «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و بلندپروازی‌های تسلیحات هسته‌ای وی، باعث بی‌ثباتی و نا امنی بزرگی در شبه جزیره کره شده است.

کره شمالی روز دوشنبه تأیید کرد استفاده از بمب‌های اتمی تاکتیکی علیه مواضع کره جنوبی و آمریکا را شبیه‌سازی کرده است.

اعلام این پیام هم‌زمان با هفتاد و هفتمین سالگرد تأسیس حزب حاکم کارگران از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی انجام شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در این‌باره اعلام کرد: «نیروهای عملیاتی تاکتیکی اتمی، با انجام ۷ رزمایش، نشان دادند که نیروهای رزمی اتمی برای هدف قرار دادن و محو کامل اهداف در هر موقعیتی و در هر زمانی آمادگی دارند».

تمامی این آزمایش‌های موشکی با نظارت «کیم جونگ اون» در شمال شرق کره شمالی انجام شد که در آن پرتاب موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی علیه پایگاه‌های هوایی، بنادر و تأسیسات فرماندهی کره جنوبی را تمرین کردند.

خبرگزاری «یونهاپ» نیز روز یکشنبه با اعلام آزمایش‌های جدید موشکی کره شمالی بیان داشت، این دو شلیک کره شمالی دقیقا پس از پایان رزمایش دریایی مشترک کره جنوبی و ایالات متحده با حضور ناو هواپیمابر آمریکایی انجام شده است./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: