صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 26
کد خبر: ۱۵۶۲۱۱

وزیر خارجه بلاروس در تهران: تروریسم اقتصادی علیه کشورهای ما در حال رخ دادن است

وزیر خارجه بلاروس با بیان این‌که ما و ایران به سمت شراکت راهبردی بین دو کشور حرکت می‌کنیم، گفت: یک تروریسم اقتصادی علیه کشورهای ما در حال رخ دادن است و باید اقدامات مناسبی در پاسخ به اقدامات کشورهای غربی از خود نشان دهیم.

به گزارش راهبرد معاصر، «ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس که به تهران سفر کرده ظهر امروز (چهارشنبه) چهارم آبان ماه در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و پس از آن دو وزیر خارجه بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

ولادیمیر ماکی پس از آن به میان خبرنگاران آمد و به تشریح رایزنی‌های انجام شده به همتای ایرانی پرداخت.

وزیر خارجه بلاروس گفت: برای افرایش سطح روابط دو کشور اسناد متفاوتی در دست بررسی است. پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌ها در مینسک برگزار شد و در حال اجرایی سازی توافقاتی هستیم که در نتیجه کمیسیون مشترک حاصل شده است. سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور نسبت به سطح روابط سیاسی عقب مانده است و باید تلاش ها را به کار بگیریم که توافقات اجرایی شوند و به سطح بالاتری ارتقا دهیم.

وی گفت: سال آینده میلادی سی امین سالگرد روابط سیاسی دو کشور را جشن می‌گیریم و معتقدیم این تاریخ یک صفحه جدیدی از همکاری‌ها را باز خواهد کرد. بلاروس مخالف تحریم‌های یکجانبه اقتصادی و تجاری است. خواهان اجرای حقوق بین‌الملل هستیم و آسیب وارد کردن به اقتصاد دیگر کشورها مورد پسند ما نیست. یک تروریسم اقتصادی علیه کشورهای ما در حال رخ دادن است. باید اقدامات مناسبی در پاسخ به اقدامات کشورهای غربی از خود نشان دهیم.
ماکی بیان کرد: ما به سمت شراکت راهبردی بین دو کشور حرکت می‌کنیم. از دوستان ایرانی برای مهمان نوازی گرم تشکر کنم. از همکارم دعوت کنم در هر زمانی آزاد هستند و صلاح می‌بینند بازدید کنند./ فارس

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: