صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 08
کد خبر: ۱۵۸۱۵۵

تلفات سنگین نیروهای اوکراینی در شبانه روز گذشته

وزارت دفاع روسیه از وارد آمدن خسارات و تلفات سنگین به نیروهای اوکراینی طی شبانه روز گذشته خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر، نیرو‌های روسیه خسارات و تلفات سنگینی در محور‌های مختلف به نیرو‌های اوکراینی وارد آوردند و جلوی پیشروی آن‌ها را در محور‌های مختلف گرفتند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد حدود ۴۶۰ تن از نیرو‌های اوکراینی و مزدور خارجی در جریان حملات نافرجام خود در محور‌های مختلف کشته و زخمی شدند.

این وزارتخانه افزود نیرو‌های روسیه هفت مرکز فرماندهی نیرو‌های اوکراینی و دو سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ و یک سامانه موشکی بوک را منهدم و یک بالگرد می-۸ را سرنگون کردند و ۱۴ فروند موشک هیمارس و اولخا را نیز رهگیری و منهدم کردند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود اعلام کرد نیرو‌های مسلح روسیه به اجرای عملیات نظامی ویژه ادامه می‌دهند. نیرو‌های دشمن و مزدوران بیگانه در محور کوبیانسک دست به عملیات زدند که در جریان حملات نیروی هوایی و توپخانه روسیه جلوی پیشروی آن‌ها گرفته شد و حدود یکصد تن از نیرو‌های اوکراینی و مزدور بیگانه کشته شدند و دو دستگاه تانک و پنج خودروی زرهی و پنج کامیونت آن‌ها منهدم شد.

وی افزود: در محور کراسنی‌لیمان نیز دشمن در صدد پیشروی بود که با مقابله نیرو‌های روسیه روبرو شد و طی آن ۱۲۰ تن از آن‌ها کشته و ۱۳۰ تن دیگر زخمی شدند و خساراتی نیز به تجهیزات نظامی آن‌ها وارد شد.

نیرو‌های روسیه همچنین با پشتیبانی یگان توپخانه جلوی پیشروی نیرو‌های اوکراینی در استان خرسون را گرفتند و آن‌ها را تا مواضع خود عقب راندند و طی آن بیش از ۱۲۰ نیروی اوکراینی کشته شدند و تعدادی از تجهیزات و خودرو‌های نظامی آن‌ها منهدم شد.

کوناشنکوف افزود: نیروی هوایی و یگان توپخانه و موشکی روسیه هفت مرکز فرماندهی نیرو‌های اوکراینی را در استان خارکیف و مناطقی از جمهوری دونتسک و برخی مناطق خرسون منهدم کردند و ۷۲ واحد توپخانه نیرو‌های اوکراینی هم منهدم شد. دو انبار سلاح و مهمات آن‌ها نیز هدف قرار گرفت و منهدم شد. دو سامانه موشکی اس-۳۰۰ نیرو‌های اوکراینی هم منهدم شد. یک سکوی سیار سامانه بوک-ام ۱ نیز در جمهوری دونتسک منهدم شد. پدافند هوایی روسیه نیز در خرسون یک بالگرد می-۸ را سرنگون کرد. شش فروند پهپاد اوکراینی هم در مناطق مختلف جمهوری دونتسک هدف قرار گرفت و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ فروند موشک هیمارس و اولخا در مناطق مختلف جمهوری دونتسک رهگیری و منهدم شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: از ابتدای عملیات نظامی ویژه در اوکراین ۳۳۱ فروند جنگنده، ۱۷۰ فروند بالگرد و دو هزار و ۴۵۸ پهپاد نیرو‌های اوکراینی سرنگون شد. در همین مدت ۳۸۷ سامانه پدافند ضد هوایی، شش هزار و ۴۲۱ تانک، ۸۸۴ موشک انداز، سه هزار و ۵۶۲ قبضه توپ و خمپاره انداز و هفت هزار و ۱۰۹ انواع خودروی نظامی منهدم شده است.

ایگور کوناشنکوف ادامه داد: نظام کی‌یف به اقدامات تحریک آمیز خود برای به وجود آوردن خطر فاجعه هسته‌ای در نیروگاه اتمی زاپوریژیا ادامه می‌دهد. توپخانه اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته هفت گلوله کالیبر بالا به منطقه صنعتی نیروگاه اتمی زاپوریژیا شلیک کرده است. این گلوله‌ها از منطقه دنیپروپتروفسک که تحت سیطره نیرو‌های اوکراینی است شلیک شده اند. نیرو‌های روسیه با هدف قرار دادن مواضع توپخانه نیرو‌های اوکراینی آتش توپخانه آن‌ها را خاموش کردند. سطح تشعشات هسته‌ای در نیروگاه زاپوریژیا همچنان در حد طبیعی است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: