صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 08
کد خبر: ۱۵۸۲۶۰

لاوروف: غرب برای بی‌ثبات کردن روابط بین‌المللی تلاش می‌کند

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه وضعیت در جهان به‌شدت متشنج است، گفت کشورهای غربی به رهبری آمریکا برای حفظ سلطه خود، به ثبات‌زدایی از روابط بین‌المللی دست می‌زنند.

به گزارش راهبرد معاصر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) از کشورهای غربی به دلیل بی‌ثبات کردن روابط بین‌المللی، انتقاد کرد.

لاوروف طی سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی بین‌حزبی «روسیه متحد» تحت عنوان «مشکلات حقیقی امنیت بین‌الملل در اوضاع بی‌ثبات ژئوپلتیکی»، گفت: «وضعیت در جهان به شدت متشنج شده است».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره اظهار داشت: «دلیل اصلی این مسئله نیز اقدامات مستمر ائتلاف غربی به رهبری ایالات متحده برای جلوگیری از نابودی نهایی رهبری جهانی خود، به امید ادامه حل مشکلات توسعه‌ای خود، به قیمت [منفعت] سایر اعضا است».

وزیر خارجه روسیه توضیح داد که مفهوم نو استعماری نظم جهانی که آمریکایی‌ها و متحدانشان آن را ترویج می‌کنند، در تضاد با اکثر کشورهای علاقه‌مند به تشکیل نظم جهانی عادلانه‌تر و دموکراتیک کردن واقعی روابط است.

لاوروف همچنین افزود: «روسیه قاطعانه بر اساس این واقعیت حرکت می‌کند که جهانی که در آن آزادی واقعی مدل‌های سیاسی و اجتماعی-اقتصادی تضمین می‌شود، فرصت‌های بسیار بیشتری برای توسعه و شکوفایی پویا فراهم می‌کند».

وی پیش از این نیز با بیان اینکه آمریکا درصدد تضعیف اقتصادی و نظامی اتحادیه اروپا است، گفت: «اروپایی‌ها پیش از این نیز از تحریم‌های ضد روسیه بسیار بیشتر از آمریکا آسیب دیده‌ بودند». 

پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌هایی را علیه مسکو، به‌ویژه بر منابع انرژی روسیه اعمال کردند. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم‌ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: