صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 21
کد خبر: ۱۶۴۸۷۷

واکنش کرملین به سفر زلنسکی به آمریکا

سخنگوی کرملین درباره نتیجه احتمالی سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن اظهارنظر کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، کرملین اعلام کرد هیچ چیز خوبی از سفر چهارشنبه (۲۱ دسامبر) ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن حاصل نخواهد شد و روسیه هیچ شانسی برای گفت‌وگوهای صلح با کی‌یف نمی‌بیند. 

 

او در گفت‌وگو با خبرنگاران هشدار داد ادامه ارسال تسلیحات غربی به اوکراین، به عمیق‌تر شدن درگیری منجر خواهد شد که می‌تواند برای کی‌یف نتیجه عکس داشته باشد. 

 

به نوشته رویترز، پسکوف گفت: تامین تسلیحات ادامه دارد و دامنه تسلیحات عرضه شده در حال گسترش است. همه این‌ها البته به وخیم‌تر شدن درگیری منجر می‌شود. این دلالت خوبی برای اوکراین ندارد. 

 

این مقام ارشد روس در بخش دیگری از سخنانش گفت که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برنامه‌ای برای دیدار با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که فردا پنجشنبه به مسکو سفر می‌کند، ندارد. 

 

پیش‌تر و به رغم هشدارهای روسیه به غرب درباره هدف قرار دادن تسلیحات و مهمات ارسالی آن‌ها به اوکراین، رسانه‌های آمریکایی خبر دادند واشنگتن برای اولین بار قصد دارد به اوکراینی‌ها سامانه پاتریوت بدهد.

 

«نیویورک تایمز» در گزارشی به نقل از مقام‌های ارشد دولت جو بایدن گزارش داد رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه (امروز) در جریان سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن، بسته کمک‌ها به این کشور را اعلام خواهد کرد که شامل سامانه پدافندی پاتریوت هم می‌شود.

 

مقامات دولت بایدن به این روزنامه آمریکایی خبر دادند بسته کمک ۱.۸ میلیارد دلاری شامل مهمات هدایت شونده برای جت‌های جنگنده و همچنین سلاح‌های دیگر خواهد بود اما مهم‌تر از همه، آمریکا در پاسخ به درخواست فوری اوکراین برای کمک به دفاع در برابر حملات موشکی و پهپادی روسیه، برای اولین بار به اوکراین پاتریوت خواهد داد.

 

تدارک آمریکایی‌ها برای ارسال بسته تازه‌ای از تسلیحات پیشرفته به اوکراین در شرایطی انجام شده که مقام‌های روسیه بارها به غرب درباره تبعات این اقدامات هشدار داده‌اند.

 

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش‌تر در واکنش به قصد آمریکا برای ارسال سامانه پدافندی پاتریوت به اوکراین هشدار داد همه تسلیحات ارائه‌ شده به اوکراین توسط غرب، یا نابود می‌شوند یا مصادره./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: