صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۰۷ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 28
کد خبر: ۱۶۵۸۵۲

باکو سفیر فرانسه را احضار کرد

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه سفیر فرانسه در باکو را در آنچه که اعتراض به «اتهامات بی اساس» سیاستمداران فرانسوی خواند،احضار کرد.

به گزارش راهبرد معاصر از وبگاه شبکه خبری «تی‌آر‌تی» در بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: «آن بویون، سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار فرانسه در جمهوری آذربایجان به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت اعتراضی به وی ابلاغ شد.»

در این بیانیه آمده است: «نگرانی عمیق از گسترش و ادامه کارزار مبتنی بر تهمت علیه جمهوری آذربایجان توسط چندین قانونگذار فرانسوی به سفیر این کشور در باکو ابراز شده است.»

در این بیانیه همچنین به عدم پاسخ لازم از سوی دولت فرانسه در رابطه با نگرانی‌های مطرح شده از سوی باکو اشاره شده است.

باکو همچنین بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای توقف سریع کارزار دولت فرانسه علیه جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

«لیلا عبدالله‌وا» سفیر جمهوری آذربایجان در پاریس نیز در توییتی از قانون‌گذاران فرانسوی انتقاد کرد و نوشت: «قره‌باغ، از جمله مسیر لاچین، سرزمین مستقل جمهوری آذربایجان است و ارامنه قره باغ شهروند جمهوری آذربایجان محسوب می‌شوند.»

باکو طی روز‌های گذشته به دلایل واهی مسیر مهم لاچین به قره باغ را مسدود کرده است. این تنها مسیر دسترسی ارمنستان به قره باغ است. این اقدام باکو با مخالفت‌های بین‌المللی روبرو شده به طوریکه وزارت امور خارجه فرانسه از متحدان ارمنستان، با صدور بیانیه‌ای خواستار بازگشایی راه ارتباطی قره باغ کوهستانی به ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان شده است.

روز شنبه نیز رئیس جمهور جمهوری آذربایجان از برتری باکو بر رقبا سخن گفت. «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با روشنفکران این کشور گفت: «دو سالی که از جنگ قره باغ گذشته است نشان داد که هیچکس نمی‌تواند بر ما برتری یابد.»

این در حالی است که رئیس منطقه قره باغ کوهستانی نیز روز شنبه گفت که خواسته‌های جمهوری آذربایجان غیر قابل قبول است.

«آراییک هاروتونیان» رئیس بخش قره باغ کوهستانی (آرتساخ) در دیدار با مقام های ارشد این منطقه به شدت از اقدامات اخیر جمهوری آذربایجان در مسدود کردن منطقه «لاچین» انتقاد کرد./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: