صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۳ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 03
کد خبر: ۱۶۶۶۸۴

انتقاد آلمان از خودخواهی اقتصادی آمریکا

یک روزنامه آلمانی اعلام کرد اروپا با خودخواهی اقتصادی آمریکا روبروست و باید بتواند با یکجانبه گرایی آمریکا مقابله کند.

به گزارش راهبرد معاصر، یک روزنامه آلمانی در مقاله‌ای با بیان اینکه آمریکا برای منزوی کردن چین درگیر اختلاف با متحدان اصلی خود بود نوشت: اروپا باید با خودخواهی اقتصادی آمریکا و حمایت گرایی اش مواجه شود و اگر هر چه زودتر اروپایی‌ها این را بپذیرند، بهتر می‌توانند برای اقدامات یکجانبه آینده آمریکا آماده شوند.

 

 در مقاله‌ای که اخیراً در روزنامه تجاری آلمانی زبان «هندلزبلات» Handelsblatt منتشر شده، آمده است که حمایت گرایی آمریکا با سرعتی سریع در حال متبلور شدن است و می‌تواند فضایی را برای روابط دو سوی اقیانوس اطلس در آینده ایجاد کند.


در این مقاله همچنین آمده است: «سرلوحه مستقل شدن بیشتر از چین عمیقاً در هر دو حزب آمریکایی نهفته است». به همین دلیل است که آمریکا میلیارد‌ها دلار یارانه و سرمایه گذاری به نفع تولیدکنندگان داخلی هزینه می‌کند.

 

بر اساس این مقاله، آمریکا برای منزوی کردن چین همچنین درگیر اختلاف با متحدان اصلی خود نیز بود.در این مقاله با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا «باید با این واقعیت روبرو شود» تاکید شده بود که اگر هر چه زودتر اروپایی‌ها این را بپذیرند، بهتر می‌توانند برای اقدامات یکجانبه آینده آمریکا آماده شوند.

 

پیشتر، مکرون در جریان سفر به واشنگتن گفته بود که برنامه‌های حمایت‌گرایانه آمریکا برای اعطای یارانه به شرکت‌های آمریکایی به عنوان بخشی از قانون کاهش تورم، «تهدیدی برای تجزیه غرب است» و «این ممکن است مشکلات آمریکا را حل کند، اما مشکلات اروپایی‌ها را تشدید می‌کند».

 

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان نیز از این قانون انتقاد و خاطرنشان کرد که قانون کاهش تورم آمریکا با قوانین تجارت بین المللی ناسازگار است و در عین حال تاکید کرد که اروپا خواهان جنگ تجاری با آمریکا نیست و از حل اختلافات با آمریکا از طریق مذاکره به جای شکایت سازمان تجارت جهانی حمایت می‌کند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: