صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 28
کد خبر: ۱۷۰۵۹۲

خنثی سازی عملیات انتقال تسلیحات به اوکراین

وزارت دفاع روسیه از خنثی سازی عملیات انتقال تسلیحات و مهمات جنگی از کشور‌های عضو ناتو به مناطق جنگی در اوکراین و متوقف شدن فعالیت مراکز تعمیر و اصلاح تجهیزات نظامی در نتیجه بمباران شدید تأسیسات سوخت رسان و سیستم حمل و نقل اوکراین خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر از روسیا الیوم، "ایگور کوناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه پیرامون عملیات ویژه نظامی در اوکراین گفت: نیرو‌های روسیه در روز ۲۶ ماه جاری، حملات گسترده موشکی را با سلاح دقیق و دوربُرد هوایی و دریایی و با مشارکت یگان پهپادی به تأسیسات سوخت رسان مراکز مجتمع صنعتی نظامی و سیستم حمل و نقل در اوکراین انجام دادند. تمام اهداف این حمله محقق و همه مراکز تعیین شده منهدم شدند. همچنین در این حمله انتقال تسلیحات و مهمات نظامی از جمله تسلیحات کشور‌های ناتو به مناطق جنگ خنثی و مراکز اصلاح و ترمیم تجهیزات نظامی اوکراین منهدم شد.

کوناشنکوف همچنین hc حمله نیرو‌های روسیه به مراکز مهم نیرو‌های اوکراینی در دو محور جنوب دونتسک و زاپروژیا و تداوم پیشروی‌ها در محور دونتسک خبر داد.

او همچنین از کشته شدن بیش از ۲۰۰ نظامی اوکراینی در محور‌های مختلف جنگ در چند ساعت اخیر خبر داد و اعلام کرد بیش از ۲۰۰ مرکز تجمع نیرو‌های اوکراین، ۹ سامانه توپخانه هویتزر از جمله سه توپخانه ام ۷۷۷، یک سامانه توپخانه پالادین و سه مرکز راداری ضد موشک منهدم شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین از سرنگونی یک فروند جنگنده اوکراینی نزدیک شهر اوگلیدار و سرنگونی ۱۱ پهپاد خبر داد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: