صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۰۱
  • يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
  • Sunday 26 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 01
کد خبر: ۱۷۱۳۹۸

آمادگی روسیه برای مذاکره با اوکراین

رئیس شورای فدراسیون روسیه، روز چهارشنبه گفت که کشورش آماده مذاکره در باره شرایط اوکراین، در صورتی است که کی یف نیز تمایل واقعی خود را برای چنین گفتگوهایی، به نمایش بگذارد.

به گزارش راهبرد معاصر والنتینا متوینکو تاکید کرد که افزایش تحویل جنگ افزار شامل تسلیحات تهاجمی به اوکراین از سوی ایالات متحده را به سختی می توان به عنوان درخواست صلح، ارزیابی کرد.

متوینکو افزود: موضع ما آشکار، هوشمندانه و شفاف است و آماده مذاکره بدون پیش شرطی هایی هستیم که کی یف تلاش می کند، در میان بگذارد و این قول و وعده نیست، اما آمادگی کی یف را برای مذاکرات واقعی نمی بینیم.

این سناتور بلندپایه روسیه، واشنگتن را متهم کرد که نه تنها مایل به پایان این درگیری نیست، بلکه برعکس خواستار اوج گیری و طولانی شدن زمان آن است.

وی، به اصطلاح درخواست های (کی یف و حامیان غربی اش) را برای صلح، تنها زبان بازی و لفاظی دانست و افزود که انها می خواهند سیاست تجاوزکارانه خود را ادامه دهند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نشریه اسپانیایی لاوانگواردیا نوشت: غرب پس از پیروزی در جنگ سرد، اکنون صلح را از دست داده و نه تنها پس از پایان جنگ اوکراین، دنیا دیگر مثل قبل نخواهد بود، بلکه این درگیری نشان داد که هژمونی غرب بیش از پیش توخالی شده است.

میرا میلوسویچ متخصص سیاست بین‌الملل از موسسه سلطنتی الکانو اسپانیا، معتقد است غرب در جنگ سرد پیروز شده اما صلح را از دست داده است. وقتی جنگ تمام شود، دنیا دیگر مثل قبل نخواهد بود.

به گفته این کارشناس اسپانیایی، بعد از جنگ اوکراین، وضعیت از یک سیاست امنیتی به سمت یک سیاست دفاعی و دو بلوک "غرب و دیگران" می رود. این وضعیت چندان تاریک یا روشن نیست و به سبک جنگ سرد نخواهد بود چرا که وابستگی متقابل اقتصادی بیشتر است./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: