صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 05
کد خبر: ۱۷۱۶۹۱

روسیه جنگ را تا نابودی کامل ارتش اوکراین ادامه خواهد داد

ادامه "پاکسازی اوکراین از وجود طرفداران روسیه"، نتانیاهو در حال بررسی امکان ارسال سلاح به کی‌یف، انتقاد زاخارووا از خوش خدمتی اروپا برای تامین منافع آمریکا و موافقت آلمان با انتقال ۱۶۰ تانک لئوپارد به اوکراین، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند.

به گزارش راهبرد معاصر، "اسکات ریتر"، افسر سابق اطلاعاتی تفنگداران دریایی آمریکا معتقد است که رهبری ایالات متحده شروع به اعتراف کرده‌اند که اوکراین در معرض یک شکست اجتناب ناپذیر قرار گرفته و واشنگتن از هم اکنون آماده سازی شرایط برای مواجه با چنین سناریویی در داخل کشور را آغاز کرده است.

 

این نظامی سابق آمریکایی روز شنبه در مصاحبه‌ای برای کانال یوتیوب Judging Freedom تاکید کرد که ارتش روسیه در حال حاضر در حال آماده شدن برای یک "مشت ضربتی" قدرتمند است و اوکراین چیزی برای مقابله با آن نخواهد داشت. در این راستا، ایالات متحده با مشکل معقولانه بودن ارسال تسلیحات بیشتر به کی‌یف مواجه شده، اگر مشخص شود که پیروزی آن در درگیری با روسیه غیرممکن است.

 

علاوه بر این، ریتر پیش بینی کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، در صورت شکست اوکراین، باید به این سوال بسیار ناراحت کننده افکار عمومی هم پاسخ دهد که چه اتفاقی افتاد که روسیه توانست برنده شود. این کارشناس نظامی افزود: «و آنها می‌خواهند مطمئن شوند که وقتی آن زمان فرا می‌رسد، بتوانند ثابت کرده و بگویند"ما تمام تلاش خود را انجام داده هر آنچه که لازم بود، از جمله تانک‌ها، را به اوکراین دادیم"».

 

در این رابطه، این افسر اطلاعاتی بازنشسته آمریکایی معتقد است که ارسال تانک به اوکراین یک ترفند از سوی واشنگتن و "شبهه حمایت" از کی‌یف است که بر روند درگیری نظامی تأثیری نخواهد داشت. به اسکات ریتر، ارسال تانک و تحویل تجهیزات سنگین به کی‌یف تنها برای حفظ چهره دولت جو بایدن انجام می شود. کیفیت خودروهای رزمی و کمیت آنها برای وضعیت جبهه کنونی در اوکراین قابل توجه و مناسب نیست و بایدن، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی به خوبی از این موضوع آگاه هستند.

 

وی افزود: "همه آنها می دانند که ماجرا دیگر تمام شده و نتیجه این درگیری چیست، بنابراین آنها سعی دارند فرصتی را بدست آورند تا در چشمان مردم آمریکا نگاه کنند و بگویند ما تمام تلاش خود را برای کمک به اوکراین انجام دادیم، اما این کافی نبود. مثل اینکه روس‌ها خیلی بزرگ و ترسناک هستند."

 

ریتر افزود که آمریکا در این درگیری اوکراین، ارتش آن و مردم این کشور را قربانی رویارویی با روسیه کرده، ولی این خط مشی، برای اوکراین سرنوشتی تلخ و عواقب سختی برای کل جهان در پی داشته است./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: