صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 19
کد خبر: ۱۷۳۷۲۹

حمایت بورل از طرح خرید مشترک سلاح برای اوکراین

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اعضای این اتحادیه خواست تا بطور مشترک برای اوکراین سلاح خریداری کنند اما تاکید کرد که این اقدام نیاز فوری کی‌یف به تسلیحات بیشتر را تامین نخواهد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر  به نقل از رویترز، بورل یکشنبه در پنل مشترک با حضور «کایا کالاس» نخست وزیر استونی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ما با پیشنهاد نخست وزیر استونی (در مورد خرید مشترک سلاح برای اوکراین) کاملا موافقیم و روی آن کار می‌کنیم.

کالاس از اتحادیه اروپا خواست تا از جانب برخی اعضای این اتحادیه برای اوکراین مهمات سفارش داده و شرکت‌های سلاح‌سازی اروپا را تشویق کند که ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

بورل در واکنش به این پیشنهاد تاکید کرد که خرید مشترک سلاح فقط در میان‌مدت نتیجه خواهد داد و حامیان اوکراین فعلا باید از انبارهای فعلی خود به کی‌یف کمک کنند.

با این حال وی گفت: کمبود مهمات باید در مدت چند هفته رفع شود.

دیپلمات‌ها و مقام‌های اتحادیه اروپا می‌گویند که در حال بررسی احتمال خرید مشترک گلوله‌های ۱۵۵ میلیمتری توپخانه برای اوکراین هستند. انتظار می‌رود که وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در این باره گفت‌وگو کنند.

نخست وزیر استونی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که روسیه روزانه بیش از تولید یک ماهه اروپا، گلوله توپخانه شلیک می‌کند./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: