صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 11
کد خبر: ۱۷۶۲۰۴

سوناک: هنوز زمان صلح روسیه و اوکراین فرا نرسیده است

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد هنوز زمان مناسب برای آغار مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین فرا نرسیده است.

به گزارش راهبرد معاصر، ریشی سوناک درباره چشم انداز صلح میان روسیه و اوکراین و پایان جنگ گفت: این جنگ بر سر میز مذاکره و در بهترین وضعیت برای اوکراین پایان خواهد یافت.

 

به گزارش گاردین، نخست‌وزیر انگلیس افزود: من مجددا متعهد می‌شوم که به حمایت خود از کی‌یف ادامه دهم تا اطمینان حاصل کنم که اوکراین در میدان نبرد از وضعیت خوبی برخوردار باشد.

 

وی که به پاریس سفر کرده است، قبل از دیدار با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، گفت: ما در حال آموزش نیرو‌های اوکراین برای استفاده از تسلیحاتی هستیم که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم، اما این آموزش‌ها و تسلیحات را فقط به منظور دفاع از خود در برابر حملات روسیه به‌ویژه در بحث زیرساخت‌های حیاتی اوکراین در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و در حال حاضر تمرکز همه باید بر همین موضوع باشد.

 

نخست وزیر انگلیس امیدوار است که فصل جدیدی را در روابط خود با فرانسه آغاز کند و معتقد است که دیدگاه مشترک کشور‌ها در مورد بازگرداندن صلح در اوکراین، این روابط را تعمیق و تقویت خواهد کرد.

 

اظهارات سوناک نشان‌دهنده اختلاف آشکار مواضع وی و بوریس جانسون نخست‌وزیر پیشین انگلیس در مورد چگونگی پایان جنگ علیه روسیه است. جانسون فشار زیادی بر سوناک وارد کرد و معتقد بود که انگلیس باید هر چه سریع‌تر تسلیحات سنگین و جنگنده‌های درخواستی اوکراین را برای پیروزی و یکسره کردن کار در جنگ با روسیه در اختیار کی‌یف قرار دهد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: