صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۳۰
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 18
کد خبر: ۱۸۰۳۰۸

روسیه سفرای آمریکا، انگلیس و کانادا را احضار کرد

خبرگزاری اسپوتنیک از احضار سفرای آمریکا، انگلیس و کانادا به وزارت خارجه روسیه به دلیل «دخالت فاحش» آن‌ها در امور این کشور خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛  وزارت خارجه روسیه اعلام کرد سفرای سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را در رابطه با دخالت در امور داخلی روسیه و فعالیت‌های مغایر با وضعیت دیپلماتیک احضار کرده است.

 

به گزارش رویترز، این سه کشور دوشنبه (۱۷ آوریل) اقدام روسیه به خاطر ۲۵ سال حبس تعیین شده برای «ولادیمیر کارا-مورزا» را محکوم کردند و همچنین خواستار آزادی «ایوان گرشکویچ» خبرنگار آمریکایی متهم به جاسوسی در روسیه شدند.

 

ولادیمیر کارا-مورزا از چهره‌های مخالف روس دوشنبه پس از محکوم شدن به خیانت توسط دادگاهی در مسکو، به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

 

سرویس امنیت فدرال روسیه دهم فروردین خبر داد ایوان گرشکوویچ شهروند آمریکایی که در دفتر مسکو روزنامه وال استریت ژورنال مشغول به کار بود، به اتهام جاسوسی بازداشت شده است.

 

در بیانیه این نهاد روسی عنوان شد که «او به درخواست طرف آمریکایی اطلاعاتی را جمع‌آوری کرد که اسرار دولتی در مورد فعالیت‌های یک شرکت مجتمع نظامی-صنعتی روسیه بوده است. این تبعه خارجی هنگام تلاش برای به دست آوردن اطلاعات طبقه‌بندی شده در یکاترینبورگ بازداشت شد».

 

اعتراض روسیه به مداخله این سه کشور امور داخلی خود در شرایطی انجام شده که روابط بین غرب و مسکو بر سر جنگ اوکراین به شدت متشنج است. آمریکا از ابتدای این جنگ ضمن اعمال تحریم‌های بی سابقه و فشار بر دیگر کشورها برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، در حال ارائه حمایت‌های همه جانبه نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی از اوکراین است./ فارس

نظر شما