صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۱۶
  • دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Monday 08 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 27
کد خبر: ۱۸۱۳۹۱

آغاز رای گیری انتخابات ترکیه در خارج از کشور

رای گیری از شهروندان ترکیه ای خارج برای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور آغاز شد.

به گزارش راهبرد معاصر شورای عالی انتخابات ترکیه شمار افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات مقیم خارج را سه میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۸ نفر اعلام کرد و افزود رای گیری در۱۵۶ حوزه اخذ رای در ۷۳ کشور تا ۹ مه و اخذ آرا در مبادی ورودی کشور تا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت محلی روز ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

آلمان با یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۱۵۲ نفر بیشترین واجد شرایط مقیم خارج ترکیه و برزیل با ۵۸۱ نفر کمترین جمعیت تبعه این کشور در خارج از کشور را دارند.

گفتنی است دو انتخابات همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه از ساعت ۰۸:۰۰ صبح تا ۱۷:۰۰ عصر به وقت محلی در ۱۹۱ هزار و ۸۸۴ صندوق رای در ۹۷۳ شهرستان ۸۱ استان این کشور برگزار خواهد شد.

بنا به اعلام شورای عالی انتخابات ترکیه در مجموع ۶۴ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۹۴۱ نفر از شهروندان این کشور واجد شرایط رای دهی هستند که سه میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۸ نفر از آنها مقیم خارج از ترکیه هستند.

گفتنی است در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ۴ نامزد و در بیست و هشتمین دوره انتخابات پارلمانی این کشور ۲۴ حزب سیاسی و ۱۵۱ نامزد مستقل برای کسب ۶۰۰ کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت می پردازند./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: