صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۳۵
  • يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 21 May 2023
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 01
کد خبر: ۱۸۲۰۴۰

فرمانده اوکراینی: وضعیت در باخموت سخت است

«الکساندر سیرسکی» فرمانده نیروی زمینی اوکراین پس از بازدید از منطقه نبرد در دونتسک اذعان کرد که نیروهای اوکراینی با وضعیت سخت و پیچیده‌ای در شهر باخموت جایی که ماه‌هاست درگیری در آن بین نیروهای اوکراینی و روس در جریان است، مواجه هستند.

به گزارش راهبرد معاصر از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع اوکراین در صفحه فیس‌بوک خود به نقل از این فرمانده ارشد اوکراینی اعلام کرد: «وضعیت (در باخموت) کاملاً پیچیده است». هفته گذشته هم «ویکتور خورنکو» فرمانده نیروهای عملیات ویژه اوکراین وضعیت در باخموت را پیچیده توصیف کرده بود.

باخموت که در بخش تحت کنترل کی‌یف در منطقه دونتسک دونباس قرار دارد، مرکز لجستیکی کلیدی برای تامین تجهیزات اوکراین بوده است.

پیش‌تر، «یوگنی پریگوژین» موسس گروه نظامی خصوصی واگنر وابسته به ارتش روسیه گفت پرچم این کشور بر فراز ساختمان مرکزی باخموت به اهتزاز درآمد. «یان گاگین» مشاور «دنیس پوشلین» رئیس جمهوری خلق دونتسک هم ۱۸ آوریل به خبرگزاری تاس گفت نیروهای روس حدود ۹۰ درصد شهر را به کنترل خود درآورده‌اند.

پریگوژین یکشنبه (۳۰ آوریل) در به‌روزرسانی اطلاعاتی گفت نیروهای روسیه تا عمق ۲۳۰ متری باخموت نفوذ کرده‌اند، بنابراین نیروهای اوکراینی اکنون کنترل ۲.۹ کیلومتر مربع باقیمانده شهر را در اختیار دارند.

با این حال، وی با اشاره به کمبود مهمات برای نیروهایش در میدان جنگ، هشدار داده ضدحملات ارتش اوکراین ممکن است برای روسیه به یک تراژدی تبدیل شود.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به تازگی گفته که کار بر روی ضدحمله مورد انتظار علیه نیروهای روسیه در حال انجام است و این اتفاق خواهد افتاد./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: