صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۵۲
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 03
کد خبر: ۱۸۲۳۹۵

تلاش اوکراین برای سوء قصد به جان پوتین با پهپاد

کاخ کرملین می‌گوید اوکراین دو پهپاد را برای هدف قرار دادن محل اقامت پوتین به داخل خاک روسیه ارسال کرد.

به گزارش راهبرد معاصر براساس بیانیه کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنیه) اوکراین دو پهپاد به سمت کرملین هدف گیری کرده بود. در نتیجه اقدامات به موقع نیروهای نظامی و سرویس های ویژه با استفاده از سامانه های راداری جنگ الکترونی، پهپادها از کار افتادند.

براساس گزارش اسپوتنیک، در ادامه این بیانیه آمده است: طرف روسی این حق را برای خود محفوظ می دارد که هر کجا و در هر زمانی که صلاح بداند به این حمله پاسخ دهد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد که روسیه این اقدام را یک حمله تروریستی از جانب اوکراین دانسته و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که هر طور صلاح می‌داند، اقدامات تلافی‌جویانه انجام دهد.

وی با بیان اینکه در زمان این حمله، پوتین در کرملین نبود و آسیبی به او نرسیده، افزود که برنامه کاری رئیس جمهور روسیه تغییری نکرده و کار دولت طبق معمول ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر، «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو نیز اعلام کرد که از امروز استفاده از هرگونه پهپاد و کوادکوپتر توسط شهروندان ممنوع است. البته این ممنوعیت به گفته وی بر مسئولان دولتی اعمال نمی‌شود.

به نوشته اسپوتنیک، سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که موضوع افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در مذاکرات توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دست بررسی نیست./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما