صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 20
کد خبر: ۱۸۵۱۲۸

بحرین خواهان ازسرگیری روابط دیپلماتیک با لبنان

وزارت امور خارجه بحرین امروز (شنبه) اعلام کرد این کشور قصد دارد براساس دستور پادشاهی آل خلیفه روابط دیپلماتیک خود در سطح سفرا با لبنان را از سر بگیرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ براساس گزارش الایام، در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام برای تقویت روابط برادرانه بین دو کشور و دو ملت برادر و احترام متقابل و مطابق با اصول منشور اتحادیه کشور‌های عربی و مفاد کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک مربوط به سال ۱۹۶۱ است.

پیش از بحرین به تبعیت به عربستان که روابط خود را با لبنان قطع و سفیر خود را از بیروت فراخوانده بود، روابط خود را با لبنان قطع کرد. اما سال گذشته دولت لبنان از برگزاری نشستی که درخصوص سرکوب مخالفان آل خلیفه بود و توسط انقلابیون این کشور در بیروت برنامه ریزی شده بود، جلوگیری کرد.

اکنون نیز پس از توافقات عادی سازی روابط در منطقه بخصوص توافق ایران و عربستان کشور‌های دیگر نیز شروع به بازگرداندن روابط خود کرده اند. در همین زمینه پس از ۱۲ سال سوریه به جمع کشور‌های اتحادیه عرب بازگشت و بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور به عربستان دعوت شد. حتی امارات و بحرین نیز اعلام کردند می‌خواهند سفارتخانه‌های خود را در دمشق بازگشایی کنند./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: