صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۵۳
  • سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
  • Tuesday 20 June 2023
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 22
کد خبر: ۱۸۵۵۶۸

آسوشیتدپرس: ایران در حال ساخت تاسیساتی قوی‌تر از سلاح‌های آمریکاست

آسوشیتدپرس با فضاسازی رسانه‌ای مدعی شد ایران در رشته کوه زاگرس مشغول ساخت تاسیسات زیرزمینی‌ست که از جدیدترین سلاح‌های آمریکا قوی‌تر است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی جدید ادعا کرده است: «ایران در رشته کوه زاگرس در حال ساخت تاسیسات هسته‌ای در عمق زمین است که احتمالاً فراتر از برد جدیدترین سلاح آمریکایی طراحی شده برای تخریب چنین مکان‌هایی است».

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه مدعی شد ایران در حال حفر تونل در کوهی نزدیک به سایت هسته‌ای نطنز بوده و به تولید سلاح هسته‌ای نزدیک شده است.

درپی این فضاسازی رسانه‌ای کلسی داونپورت، مدیر سیاست منع اشاعه در انجمن کنترل تسلیحات مستقر در واشنگتن ادعا کرد که تکمیل چنین تاسیساتی به منزله یک کابوس خواهد بود و خطر درگیری بیشتر را افزایش می‌دهد.

روز گذشته نیز سران هفت کشور صنعتی جهان طی نشستی در هیروشیمای ژاپن با تکرار ادعا‌هایی از این دست، بر لزوم اجتناب ایران از سلاح هسته‌ای تاکید کردند.

در حالی که آمریکا سال ۲۰۱۸ و به طور یکجانبه از معاهده برجام خارج شد، مکررا ایران را به داشتن سلاح هسته‌ای متهم می‌کند. این در حالی است که مقامات کشورمان همواره تاکید کرده‌اند سلاح هسته‌ای در دکترین ایران جایگاهی ندارد.

آمریکا درپی بهبود روابط ایران و کشورهای منطقه کارزاری رسانه‌ای را دنبال می‌کند تا کشورمان را برای کشورهای منطقه خطرناک نشان دهد. پس از توافق ایران و عربستان، آمریکا بارها نارضایتی خود را از این توافق به طرق مختلف نشان داده است که یکی از آن راه‌ها منتشر کردن شایعاتی درباره نزدیک شدن ایران به ساخت بمب اتم است./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: