صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۳۷
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 30
کد خبر: ۲۰۲۲۲۸

مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا وارد بیروت شد

منابع لبنانی از سفر مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در امور انرژی به بیروت، جهت گفتگو با مقامات این کشور درباره موضوعات مختلف از جمله توافق ترسیم مرزهای دریایی، خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر، «آموس هوکشتاین» مشاور ارشد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در امور انرژی امروز چهارشنبه وارد بیروت شد.

 

وی در نظر دارد در این سفر که دو روزه خواهد بود درباره مسائل مختلفی از جمله توافق ترسیم مرزهای دریایی و تنش‌های مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی با مقامات ارشد لبنانی دیدار و گفتگو کند.

 

سفارت آمریکا در بیروت در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در امور انرژی طی روزهای ۳۰ و ۳۱ آگوست در نظر دارد تحولات مرتبط با توافق مرزهای دریایی را مورد بررسی قرار دهد.

 

در این بیانیه اعلام شده است که هوکشتاین علاوه بر این با مقامات لبنانی درباره مسائل مشترک و موضوعات منطقه‌ای دارای اهتمام مشترک گفتگو خواهد کرد.

 

وبگاه آمریکایی آکسیوس نیز در گزارشی در این باره نوشت: مقامات آمریکایی به طور جدی در تلاش هستند که تنش‌های رو به افزایش میان اسرائیل و حزب الله لبنان را کاهش دهند.

 

براین اساس، دولت جو بایدن در تلاش است که از هر گونه درگیری میان دو طرف جلوگیری کند و مأموریت اصلی هوکشتاین در این سفر به بیروت نیز همین مساله است./ فارس

نظر شما