صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۰۳
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 12
کد خبر: ۲۱۳۱۱۲

نتانیاهو: تشکیلات خودگردان فلسطین غزه را اداره نخواهد کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که حماس کنترل شمال نوار غزه را از دست داده و پس از این رژیم صهیونیستی بر این منطقه نظارت خواهد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: «حماس کنترل شمال نوار غزه را از دست داده و پس از پایان جنگ، اسرائیل نظارت امنیتی را حفظ خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که هیچ مقام جدیدی فرزندان خود را در راستای نفرت از اسرائیل آموزش نخواهد داد.»

 

نتانیاهو این اظهارات را در یک کنفرانس مطبوعاتی مطرح کرد و در ادامه مدعی شد: «هیچ جایگزینی برای پیروزی وجود ندارد، ما حماس را از بین خواهیم برد و اسیران خود را نجات خواهیم داد. ارتش اسرائیل محاصره شهر غزه را کامل کرده است. آن‌ها در حومه بیمارستان شفا هستند و شمار زیادی از آنها را کشته‌اند.»

 

او در ادامه ادعا‌های خود خانواده‌های سربازان کشته شده را خطاب قرار داده و به آن‌ها تاکید کرد: «ما تا زمانی که ماموریت به پایان نرسیده متوقف نمی‌شویم تا بتوانیم شایسته فداکاری و قهرمانی آن‌ها باشیم.»

 

پیشتر از این نتانیاهو در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز آمریکا مدعی شد: «ما به دنبال اشغال، تهاجم و یا حکومت بر غزه نیستیم. ما به دنبال ایجاد یک دولت غیرنظامی هستیم که در آنجا حضور داشته باشد. ما به دنبال این هستیم که اتفاقات هفتم اکتبر بار دیگر تکرار نشود.»

 

اکنون که رژیم صهیونیستی شکست سنگینی را در غزه متحمل شده است، نتانیاهو سعی بر سرپوش گذاشتن بر این شکست دارد و در مقابل رزمندگان مقاومت و برای کاستن از فشار‌ها بر خود مدعی شد: «در صورت لزوم قدرت لازم را برای ورود به غزه و کشتن «قاتلان» (رزمندگان مقاومت) داریم، و این اقدام مانع از تکرار اتفاقات هفتم اکتبر خواهد شد.»

 

او روز پنجشنبه هفته گذشته هم از برنامه ادعایی بلندمدت خود برای غزه را رونمایی کرده و گفت که اسرائیل تضمین خواهد کرد که این سرزمین دیگر تهدیدی برای این رژیم نباشد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما