صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 17
کد خبر: ۲۲۵۶۱

حمله به پایگاه حشدالشعبی در بوکمال

رسانه های عراقی از وقوع حمله‌ای هوایی به مواضع حشدالشعبی در نزدیکی مرز عراق و سوریه خبر داده اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ امروز و در آستانه‌ی برگزاری انتخابات پارلمانی حیثیتی در اسرائیل، رسانه های عراقی از حمله جنگنده‌های بیگانه به مواضع حشدالشعبی در منطقه مرزی شهر القائم عراق و بوکمال سوریه خبر داده‌اند.

 

اشاره به انتخابات پارلمانی اسرائیل از آن روست که نتانیاهو در طول هفته های اخیر و در تلاش برای پیروزی در انتخابات و ممانعت از بازداشت احتمالی‌اش به هر اقدامی جهت جلب آرای مردمی در شهرک‌های صهیونیست نشین متوسل شده است.

 

رسانه عراقی آفاق به نقل از یک منبع امنیتی شهر القائم در همین باره گفت: جنگنده‌های دشمن صهیونیستی بار دیگر حملات خود را  به مرزهای سوریه و عراق از سرگرفتند.

 

این رسانه عراقی جزئیات بیشتری را درباره این حمله گزارش نکرده است.

 

برخی رسانه‌ها نیز اعلام کردند که در این حمله مواضع الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) در البوکمال در مرز سوریه با عراق بمباران شد.

 

تنش در مرز کشورهای محور مقاومت با رژیم صهیونیستی افزایش یافته و این مناطق اخیرا شاهد حملات و ماجراجویی صهیونیست هاست. این حملات با سوریه آغاز شد و با عراق ادامه یافت که در طول تابستان جاری هدف چندین حمله پهپادی قرار گرفت.

 

«احمد الاسدی» نماینده عراقی و رئیس فراکسیون «السند الوطنی» در همین باره چندی پیش اعلام کرد که دولت عراق تحقیقات مربوط به بمباران مواضع سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) را به پایان رسانده است.

 

پایگاه خبری المعلومه به نقل از الاسدی گزارش داد که بر اساس این تحقیقات، ثابت شده است که نیروهای متجاوز رژیم صهیونیستی مواضع الحشد را بمباران کرده‌اند.

 

«کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق نیز گفت که پهپادهای متعلق به رژیم صهیونیستی عامل حمله به مواضع الحشد هستند.

 

المحمداوی تصریح کرد، «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی و رئیس الحشد الشعبی در جریان حضور در کمیسیون امنیت و دفاع رسما اعلام کرده است که پهپادهای صهیونیستی عامل حمله به الحشد هستند.

 

این نماینده عراقی به نقل از الفیاض گزارش داد که پهپادهایی «از خاک سوریه حرکت کردند و در چند استان کشور (عراق)، مواضع الحشد الشعبی را هدف قرار دادند».

 

به گفته وی، این عملیات بر اساس «اطلاعات نظامی صورت گرفته که ائتلاف بین‌المللی [تحت رهبری آمریکا] آن را در اختیار فرماندهان نظامی صهیونیست قرار داده است».

 

المحدوای خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی در توجیه حملات خود اعلام کرده که مواضع «الحشد الشعبی وابسته به ایران است و در حال برنامه‌ریزی برای حملات گسترده علیه اسرائیل است».

 

در همین ارتباط، جنبش «الابدال» عراق –وابسته به الحشد- اعلام کرد  که طرح پاسخ به حملات صهیونیست‌ها تدوین شده و این حملات احتمالی، از خاک سوریه صورت خواهد گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: