صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۴۹
  • سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
  • Tuesday 30 January 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 30
کد خبر: ۲۲۵۹۲۴

۱۶۵ حمله به نظامیان آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر

معاون سخنگوی پنتاگون شامگاه دوشنبه گفت که نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه از تاریخ هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ تا ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴، یکصد و شصت و پنج مرتبه مورد حمله قرار گرفته‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه اعلام کرد که نظامیان این کشور در عراق و سوریه از تاریخ هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ تاکنون ۱۶۵ مرتبه مورد حمله قرار گرفته‌اند.

 

«سابرینا سینگ» معاون سخنگوی پنتاگون طی نشست خبری گفت که ۶۶ مرتبه از این حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق و ۹۸ مرتبه به تأسیسات این کشور در سوریه انجام شده است.

 

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی پنتاگون، سینگ همچنین گفت که در جریان این حملات حدود ۸۰ نظامی آمریکایی دچار جراحات با شدت‌های مختلف شده‌اند.

 

مقاومت اسلامی عراق تاکنون ده‌ها بار پایگاه‌های آمریکا را در شرق و شمال شرق سوریه و در غرب و شمال عراق هدف حمله پهپادی و راکتی قرار داده است. مقاومت عراق، آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌داند و تاکید کرده است که تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه به حملات خود ادامه خواهد داد.

 

شامگاه یکشنبه بود که سازمان تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) در بیانیه‌ای اذعان کرد در حمله پهپادی بامداد آن روز به پایگاهی نظامی این کشور در «الرکبان»، سه نظامی کشته و ۲۵ پرسنل زخمی شدند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: