صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۱۵
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 20
کد خبر: ۲۲۹۲۷۶

تدوین شیوه‌نامه جدید جذب مدرس آموزش خانواده

سرپرست دفتر انجمن اولیاء و مربیان از نگارش شیوه‌نامه جدید جذب مدرس آموزش خانواده خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ عاطفه سادات مدبرنژاد در گردهمایی روسای ادارات انجمن اولیا و مربیان، با اشاره به اینکه خانه و مدرسه دو شریک جدی در تربیت به شمار می‌روند، اظهار کرد:اگر می‌خواهیم تکریم و تعالی همه جانبه دانش آموزان در راستای رسیدن به مراتب حیات طیبه اتفاق بیفتد، باید همسویی و هم افزایی بین دو نهاد مهم خانواده و مدرسه شکل بگیرید.

وی افزود: انجمن اولیاء و مربیان به عنوان زیر ساخت مهمی محسوب می‌شود که می‌تواند زمینه مشارکت فعال خانواده‌ها در فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مدرسه را فراهم کند و برای این مهم بدون تردید باید ساختار این انجمن تقویت شود.

سرپرست دفتر انجمن اولیاء و مربیان تصریح کرد: با حضور پیشکسوتان و صاحبنظران در این گردهمایی هم اندیشی‌هایی شکل خواهد گرفت که در آن بازنمایی اساسنامه انجمن اولیاء و مربیان را خواهیم داشت.

مدبر نژاد خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های گردهمایی طرح شهید سید میثم حسینی به یاد همکار شهید بزرگوارمان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان است که در این طرح؛ صد ۱۰۰ هزار جلد کتاب انتشارات انجمن اولیا و مربیان برای تجهیز کتابخانه‌های پیوند مدارس کشور اهداء خواهد شد.

مدبر نژاد با اشاره به رویداد مدرسه، منزل، تعالی محصل، تاکید کرد: این رویداد در جهت راهکار ۴-۴سند تحول بنیادین مبنی بر افزایش مشارکت خانواده‌ها در فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مدارس شروع شده و روسای ادارات در سراسر کشور در سه محور تجربه نگاری، ایده پردازی و مقالات علمی در زمینه مشارکت خانوده‌ها در حال اجرای این رویداد هستند.

وی بیان کرد: در بهمن ماه گروه‌هایی از این مدارس تشکیل شد و بوم تجربه نگاری بر اساس شاخص‌های مهمی که نشان می‌داد تعامل بین خانه و مدرسه برقرار است یا خیر، انجام شد و به امید خدااین مسیر را ادامه می‌دهیم تا بر اساس ظرفیت استانها، بوم تعامل خانواده و مدرسه را داشته باشیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی تصریح کرد: شیوه نامه جدید جذب مدرس آموزش خانواده نگاشته شده است که در این گردهمایی در قالب کارگروه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. / ایسنا

نظر شما