صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۲۳
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 20
کد خبر: ۲۵۴۰۰

ائتلاف تنگاتنگ بحرین و رژیم صهیونیستی علیه ایران

هیئتی از رژیم اشغالگر اسرائیل جهت مشارکت در کنفرانس ضد ایرانی امنیت دریایی در منامه به بحرین می آیند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ رژیم آل خلیفه در شکستن قبح ارتباط با صهیونیست ها، گوی سبقت را از سایر رهبران مرتجع عرب ربوده است. همین چند وقت پیش بود که کنفرانسی امنیتی حول ارائه معامله قرن آمریکا در منامه برگزار گردید. خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین، در آن کنفرانس برای نخستین بار پس از میزبانی منامه از کارگاه اقتصادی برای سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، از اصطلاح «معامله قرن» و عادی‌سازی با اسرائیل سخن گفت.

 

با شکست کنفرانس یاد شده در آن بازه، رژیم آل خلیفه کنفرانس ضد ایرانی دیگری را تحت نام "امنیت دریایی" ترتیب داده است. خبرنگار کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده یک هیئت رسمی از این رژیم در کنفرانس امنیت دریایی که یکشنبه در بحرین برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

 

خبرنگار کانال ۱۳ با گزارش این خبر به نقل از منابع دیپلماتیک نوشته موضوع این کنفرانس «مقابله با ستیزه‌جویی ایران در مسیرهای کشتی‌رانی در خلیج [فارس] خواهد بود.»

 

این کنفرانس ادامه همایشی است که در چند ماه پیش در لهستان علیه ایران برگزار شد. نمایندگان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی در آن همایش شرکت کردند.

 

کنفرانس بحرین هم همانند همایش ورشو به ابتکار دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برگزار می‌شود.

 

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی حضور در این کنفرانس را تکذیب نکرد و به کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل در همایش‌هایی که در ادامه ورشو هستند شرکت می‌کند.»

 

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از تماس‌های پشت پرده برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی منتشر شده و حتی گفته می‌شود که این کشورها روابط امنیتی نزدیکی با یکدیگر برقرار کرده‌اند. در این میان، امارات و بحرین رویکردی علنی‌تر در پیش گرفته‌اند.

 

تکرار ادعاهای ضدایرانی وزیر خارجه بحرین

 

خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین طی مواضعی بی‌اساس و اثبات‌نشده مدعی انتقال سلاح و مواد منفجره از ایران به بحرین شد.

 

وی در ادامه یاوه‌گویی‌های خود با بیان این‌که این سلاح‌ها کشف و ضبط شده است، مدعی شد: «این تسلیحات و مواد منفجره برای نابودی نصف منامه پایتخت بحرین کافی بود».

 

آل خلیفه بدون اشاره به مواضع خصمانه کشورش در قبال ایران گفت: «مهم این است که ایران پیامی درست یعنی همان پیام صلح و حسن‌همجواری ارسال کند و در صورت عدم دریافت این پیام، ایران را مسئول می‌دانیم».

 

نظر شما