صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 30
کد خبر: ۲۶۳۷۴

ذوالنور ادعای رحیمی درباره CFT را کذب محض دانست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادعای اخیر علیرضا رحیمی درباره موافقت همه ی اعضای کمیسیون با لایحه CFT را کذب محض دانست.

به گزارش راهبرد معاصر؛ چهار روز پیش بود که علیرضا رحیمی عضو فراکسیون امید در خبری در رابطه با لایحه CFT مدعی شده بود: «پس از درج شروط پیشنهادی مرکز پژوهش های مجلس به لایحه دولت، همه مخالفین از جمله آقای ذوالنوری در کمیسیون امنیت به CFT رای مثبت دادند. در صحن نیز CFT با همین شروطی که منافع ایران را تامین می کند تصویب شد. اظهارات اخیر آقای ذوالنوری درخصوص اثرات منفی FATF بیشتر کاربرد سیاسی دارد تا اثر حقوقی.»

 

این اظهار نظر توئیتری رحیمی امروز با واکنش ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روبرو شد. وی تصریح کرد: این مطلب که پس از درج شروط پیشنهادی مرکز پژوهشهای مجلس در لایحه دولت درباره پیوستن به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم ـ CFT ـ همه مخالفان در کمیسیون امنیت ملی به این لایحه رای مثبت دادند کذب محض است.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه مشروح مذاکرات کمیسیون از جمله اظهارات خودش در مخالفت با CFT موجود است، گفت: این اکاذیب و اتهامات نمی‌تواند چهره کریه و محتوای دشمن پسند CFT را روتوش و زمینه بسته شدن بیشتر راه دور زدن تحریم ها را فراهم نماید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: