صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 04
کد خبر: ۲۹۸۱۴

آشوبگران برای سومین بار کنسولگری ایران در نجف را آتش زدند

شماری از منابع عراقی از آتش زدن مجدد کنسولگری ایران در نجف برای سومین بار پیاپی توسط آشوبگران خبررسانی نموده اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بحران در عراق در حالی وارد سومین ماه خود شده، که منابع رسانه ای نزدیک به سعودی بر آنند با تحریک دوچندان معترضین، زمینه رویارویی میان دولت های ایران و عراق را فراهم آورند، از همین روست که عوامل نزدیک به سعودی در خلال هفته های اخیر به کنسولگری کشورمان در کربلا و نجف حمله نموده اند.

 

رسانه های عراقی از حمله مجدد شماری از آشوبگران به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف خبر داده اند. اولین بار چهارشنبه هفته گذشته آشوبگران عراقی به کنسولگری ایران در نجف حمله کرده و آن را به آتش کشیدند. در این حادثه ۲۹ نفر با شلیک نیروهای امنیتی عراق کشته شدند و ایران خواستار برخورد قاطع با حمله‌ کننده‌ها به کنسولگری‌اش شد.

 

شامگاه یکشنبه هفته جاری نیز برای بار دوم اخلالگران ساختمان این کنسولگری را به آتش کشیده بودند.

 

منابع خبری به شبکه‌های سعودی العربیه و الحدث تاکید کردند که «آتش زدن لاستیک‌های خودروها در مقابل کنسولگری منجر به آتش سوزی درب اصلی آن شده است».

 

بنابه گزارش برخی منابع، افرادی ناشناس اقدام به آتش زدن کنسولگری ایران در نجف کردند که این حادثه هیچ‌گونه تلفات انسانی در پی نداشت و افراد ناشناس قبل از رسیدن نیروهای امنیتی به مکان حاثه آنجا را ترک کرده‌اند.

 

بحران در عراق موجب برهم خوردن نظم و امنیت کامل در این کشور شده است. جمعه هفته گذشته عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر کشور استعفا داد و هم‌اکنون احزاب عراقی مشغول رایزنی برای معرفی نامزدهای خود برای جانشینی عبدالمهدی به پارلمان هستند. با این حال شماری از اخلالگران به تحریک سعودی و آمریکا همچنان در خیابان حضور داشته و خواستار برچیده شدن کامل نظام سیاسی عراق هستند، فرصتی که با سوء استفاده تکفیری های داعش همراه شده است.

 

مقامات امنیتی عراق شب گذشته از بازداشت فردی به نام ابوخلدون، فرمانده شبه نظامیان داعش در استان صلاح الدین که گفته می شود معاونت البغدادی را نیز در کارنامه دارد، خبر داده اند.

 

هیئت الحشد الشعبی عراق روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که داعش با سوء استفاده از شرایط امنیتی و سیاسی کنونی در عراق دست به حملاتی در برخی مناطق عراق زده است.

 

در این میان خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که شامگاه سه‌شنبه پنج راکت به فرودگاه عین‌الاسد عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان انبار عراق است، شلیک شده است، اما تلفاتی برجای نگذاشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: