صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 25
کد خبر: ۴۳۷۸۲

افشای فایل صوتی اعتراف مقامات سعودی به گسیل 4000 تروریست به عراق

افشای فایل صوتی اعتراف مقامات عربستانی به فعالیت 4 هزار تروریست سعودی در عراق که به تازی منتشر شده است، خشم مقامات عراقی را برانگیخت.

به گزارش راهبرد معاصر، روز جمعه گذشته یک فایل صوتی منسوب به «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در گفت‌وگو با «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی منتشر شد که در آن بن علوی به قذافی می‌گوید مقامات سعودی به اطلاع او رسانده‌اند که ۴۰۰۰ تروریست سعودی در عراق فعالیت دارند.

 

این فایل صوتی که به نظر می‌رسد مربوط به سال ۲۰۰۴ باشد، خشم بسیاری از شخصیت‌های عراقی را برانگیخت.

 

فارس نوشته یک نماینده فراکسیون صادقون در واکنش به فاش شدن اقدامات تروریستی ریاض، با تأکید بر اینکه کابینه جدید عراق باید موضع قاطعی در قبال عربستان سعودی اتخاذ کند، مسئولان سعودی را حامی اصلی تروریسم در منطقه عنوان کرده است.

 

حسن سالم نماینده فراکسیون پارلمان «صادقون» عراق تأکید کرد که باید «رژیم سعودی، مجرم شناخته شود».

 

سالم به شبکه خبری العهد گفته که «مسئولان آل سعود، تأمین مالی تروریسم در عراق و منطقه را بر عهده دارند». وی تأکید کرده که مسئولان سعودی جنایات بسیاری در عراق مرتکب شده‌اند و به همین دلیل باید رژیم سعودی به خاطر جنایات خود در این کشور، مجرم شناخته شود.

 

این نماینده صادقون خاطر نشان کرده، کابینه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق باید موضع قاطعی در قبال عربستان سعودی اتخاذ کند. سالم با بیان اینکه اعضای پارلمان عراق در پی شکایت و مجرم دانستن رژیم سعودی هستند، اعلام کرده که «سکوت در قبال اقدامات سعودی در قبال عراق، خیانت به خون ملت عراق است».

 

منبع: العالم

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: