صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 15
کد خبر: ۴۸۲۷
کارگردان برنامه مستند منهای نفت اذعان کرد:

آموزش روش های سرمایه گذاری در اقتصاد غیر نفتی ایران

محمدهادی نعمتی گفت: بررسی و نمایش ظرفیت‌های کشور به مردم، مسئولین و همچنین فعالان هر عرصه از اهداف اصلی این مستند بوده که به معرفی صفر تا صد هر صنعت می‌پردازد.

به گزارش راهبرد معاصر ، چند هفته‌ای است که برنامه تلویزیونی منهای نفت به روی آنتن شبکه سه رفته و پنجشنبه‌ها مهمان خانه ایرانی هاست. این مستند تلویزیونی که در قالب اقتصادی تولید می‌گردد به بررسی ظرفیت‌های اقتصادی کشور و صنایعی می‌پردازد که می‌توانند جایگزین ارزآوری نفت شوند.

 

چرم، میگو، خرما، زالو، خاویار و صنعت پرورش اسب، برنج، چای، پسته، لبنیات، گیاهان دارویی، ماهی، میگو از جمله سوژه‌هایی هستند که منهای نفت به بررسی ظرفیت‌های اقتصادی آن‌ها پرداخته و موانع و راه کار‌های پیشرفت را مورد بررسی قرار داده است.

محمدهادی نعمتی کارگردان این مستند با اشاره به مراحل تولید این برنامه گفت: برنامه تلویزیونی منهای نفت در راستای تبیین ظرفیت‌های اقتصادی کشور و معرفی صنایع و مشاغلی که در چشم مدیران و مردم مغفول مانده اند تهیه گردیده است.



وی با اشاره به مخاطبان این مستند افزود: بررسی و نمایش ظرفیت‌های کشور به مردم، مسئولین و همچنین فعالان هر عرصه از اهداف اصلی این مستند بوده که به معرفی صفر تا صد هر صنعت می‌پردازد.



نعمتی با اشاره پیوست‌های رسانه‌ای مستند منهای نفت گفت: بخشی در تیم تولید مستند تشکیل گردیده که پس از پخش هر قسمت، با دعوت از تشکل ها، فعالان و مسئولین دولتی مرتبط با صنایع به بررسی چالش ها، راه‌های برون رفت از مشکلات و تقویت هر صنعت می‌پردازد که بسیار در مسیر حل مشکلات صنایع تاکنون راهگشا بوده است.


کارگردان منهای نفت با اشاره به لزوم برگزاری این نشست‌ها افزود: متاسفانه ارتباط بسیار کمی بین میهمانان این نشست‌ها وجود دارد و حتی برخی از آن‌ها در چرخه تولید تا صادرات مکمل همدیگر هستند، اما یکبار نیز قبل از برگزاری این جلسات با یکدیگر ارتباطی نداشته اند. می‌توان گفت هر جزئی از صنایع کار خود را بدون هماهنگی با بخش‌های دیگر پیش می‌برند که این خود یکی از آفات اقتصاد کشور است.



نعمتی با اشاره به استقبال مردم از منهای نفت و بازخوردپیامکی و فضای مجازی برنامه اظهار داشت: اکثر پیامک‌های ارسالی به سامانه منهای نفت و صفحات مجازی حاوی پیام هاییست که مخاطبان درخواست کرده اند تا راه‌های سرمایه گذاری در صنایع مربوطه را بیاموزند.



این کارگردان تلویزیونی در ادامه با تشریح سفر‌های انجام گرفته جهت تولید برنامه تصریح کرد: تاکنون به بیش از ۱۴ استان سفر کرده ایم و بسیاری از صنایع را از نزدیک دیده ایم و مهمترین موضوعی که برای ما جلب توجه کرده فضای کار و تلاش در اقتصاد کشور است. موضوعی که به صورت وارونه در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای به مخاطبین القا می‌شود.


وی اضافه کرد: همین موضوع باعث شده تا بسیاری از مردم چنین تلقی داشته باشند که فضای اقتصادی کشور جهت سرمایه گذاری مطلوب نبوده و سرمایه‌های خود را به شکل سکه و ارز و سرمایه گذاری‌های مخرب حفظ کنند که این امر باعث تورم و نقدینگی بسیار زیاد در کشور شده است.


محمدهادی نعمتی در پایان با اشاره به پایان تولید فصل اول این مستند اظهار داشت: سیزده صنعتی که در فصل اول منهای نفت به آن‌ها پرداخته شده اگر به سقف تولید و فعالیت تمام ظرفیت خود برسند میتوانند ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار از صادرات غیر نفتی کشور را به خود اختصاص دهند.


شایان ذکر است مجموعه مستند «منهای نفت» به تهیه کنندگی احسان شادمانی و کارگردانی محمدهادی نعمتی در راستای تبیین ظرفیت‌ها و منابع اقتصادی غیر نفتی ایران در ۱۳ قسمت، پنجشنبه شب‌ها از شبکه سه سیما، به معرفی محصولات و تولیدات کشاورزی، صنعتی، شیلات، دامپروری و می‌پردازد.

دانشجو

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: