صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 14
کد خبر: ۵۰۶۴۱

اولین اعدام فدرال پس از ۱۷ سال

نخستین اعدام فدرال از سال ۲۰۰۳ در دولت دونالد ترامپ اتفاق افتاد و دانیل لوییس لی به خاطر جنایتی که در ۱۹۹۷ مرتکب شده بود صبح سه‌شنبه در تره‌هوت ایندیانا با تزریق سم در اتاق مرگ کشته شد.

به گزارش راهبرد معاصر، مرگ لوییس لی بر اساس گزارش پزشک فدرال ساعت ۸:۰۷ دقیقه صبح اعلام شد. قرار است در سه چهار روز آینده دو محکوم دیگر با تزریق سم مرگبار پنتوباربیتال اعدام شوند و چهارمین اعدام فدرال هم برای ماه اوت برنامه‌ریزی شده است. لی گفته بود تزریق سم دردی تحمل‌ناپذیر و رنجی مرگبار در جریان اعدام به محکومان وارد می‌کند و خواستار توقف اجرای حکم شده بود.

 

سه اعدامی دیگر فدرال عبارتند از وسلی ایرا پرکی به جرم تجاوز و قتل و سوزاندن و مثله کردن یک دختر ۱۶ ساله، داستین لی هانکن به جرم کشتن پنج نفر از جمله دو کودک با شلیک گلوله و کیت دویت نلسن به جرم ربودن، تجاوز کردن و کشتن یک دختر ۱۰ ساله.

 

موضوع اعدام‌های فدرال به چالشی بزرگ در دولت ترامپ تبدیل شده و مردم در شبکه‌های اجتماعی و فضای عمومی بارها به آن اعتراض کرده‌اند. جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری وعده داده است قانون اعدام فدرال را لغو کند.

 

منبع: همشهری

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: