صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 04
کد خبر: ۵۹۵۷

عربستان یک کنسولگر به سوریه فرستاد

روزنامه القدس العربی از اقدام عربستان در اعزام یک کنسولگر و دو کارمند سعودی به سفارت این کشور در پایتخت سوریه خبر داد.
به گزارش راهبرد معاصر ، روزنامه القدس العربی از اقدام عربستان در اعزام یک کنسولگر و دو کارمند سعودی به سفارت این کشور در پایتخت سوریه با هدف احتمالی صدور روادید حج برای اتباع سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، اداره حج وزارت کشور سوریه سه ماه قبل در نامه‌ای که به مقامات سعودی نوشت برگزاری نشستی دوجانبه با هدف بررسی مسئله اجازه ورود حجاج سوری برای حج امسال را خواستار شد که به گفته منابعی در این وزارتخانه تاکنون پاسخ این نامه دریافت نشده است.

با این حال تلویزیون سوریه در اخبار خود مرتبا می‌گوید که وزارت کشور تا پایان ماه میلادی جاری برگه‌های حج را دریافت خواهد کرد.

القدس العربی به نقل از این منابع در وزارت کشور سوریه درباره ماهیت این اخبار و امکان دریافت اجازه ارسال حجاج سوری به حج سال جاری اعلام کرد: وزارت کشور سوریه اقدامات لازم را برای دریافت برگه‌های حج امسال انجام خواهد داد و امیدوار است تغییراتی در رفتار ریاض در این خصوص ایجاد شود.

به گزارش این روزنامه، عربستان یک کنسولگر و دو کارمند به سفارت خود در دمشق فرستاده است و با وجود اینکه در‌های سفارت به روی مردم همچنان بسته است، فرستاده شدن این افراد نشان از تغییر رفتار ریاض و اجازه داده به مردم سوریه برای دریافت ویزای حج است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: