صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۳۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 10
کد خبر: ۶۲۴۴۵

چین: آمریکا از برنامه‌هسته‌ای تهران سوء‌استفاده می‌کند/واشنگتن بزرگترین تهدید برای امنیت و ثبات جهان

معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل با بیان اینکه آمریکا بزرگترین تهدید برای ثبات راهبردی جهان است، گفت: این کشور از برنامه‌هسته‌ای تهران سوء‌استفاده می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر  طبق گزارش چانینا دِیلی، جنگ شوانگ، طی سخنانی ضمن بی پایه و اساس خواندن اتهامات آمریکا علیه کشور‌های دیگر همانند چین، روسیه و ایران، واشنگتن را بزرگترین تهدید برای امنیت و ثبات راهبردی جهان معرفی کرد و گفت: آمریکا از برنامه‌هسته‌ای تهران سوء‌استفاده می‌کند.

معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل با بیان این موضوع که آمریکا در حال بازگشت به ذهنیت جنگ سرد است، اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا حتی در گزارش‌های امنیت راهبردی خود بار‌ها چین و روسیه را از جمله رقبای راهبردی و تهدید‌های خارجی خود دانسته و به تقابل میان کشور‌ها دامن زده و می‌زند.

وی با بیان این موضوع که ایالات متحده آمریکا بدنبال یکجانبه‌گرائی در حال حرکت است، گفت: از این رو از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای میان‌بُرد (INF) با روسیه و توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و نگرشی منفی را در برابر تمدید معاهده «استارت نو» در پیش گرفته است.

جنگ شوانگ با بیان این موضوع که آمریکا استاندارد‌های دوگانه‌ای را در قبال منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای در پیش گرفته است، خاطرنشان کرد: آمریکا با بهره گیری از مسائل چالشی همانند مسأله هسته‌ای ایران و موضوع هسته‌ای در شبه جزیره کره به دنبال دستورکار‌های ژئوپلتیک خود است.

میزان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: