صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۰۶ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 27
کد خبر: ۹۳۳۴۳

زمان واریز یارانه معیشتی تیر 1400

زمان واریز یارانه معیشتی تیر 1400 طبق روال ماه های گذشته دهم هر ماه یعنی 10 تیر ماه واریز خواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر زمان واریز یارانه معیشتی دهم هر ماه است بنابراین زمان واریز یارانه معیشتی تیر1400 ساعت 24 پنجشنبه 10 تیر ماه 1400 خواهد بود. البته بر اساس روال اگر دهم هر ماه روز جمعه باشد این پرداخت یک روز زودتر انجام می شود. یارانه معیشتی مبلغی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است. به طوری که خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان ، خانواده های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده های پنج نفره  و بیشتر ۲۰۵  هزار تومان دریافت می کنند.

 

 

جزئیات واریز یارانه های تیر ماه

تیر ماه آغاز شده و باید در این ماه نیز همانند ماه‌های قبل دو یارانه واریز شود، اولین واریزی این ماه یارانه معیشتی بنزین است که باید در هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.پس از این که در آبان سال ۹۸ قیمت بنزین ۲۰۰ درصد افزایش یافت و از لیتری هزار تومان به سه هزار تومان رسید، دولت اعلام کرد که از منابع حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی یارانه‌ای به نام یارانه معیشتی بنزین پرداخت می‌کند.همچنین گفته شد که مبلغ این یارانه به‌ازای هر نفر ثابت نیست و متناسب با تعداد خانوار تغییر می‌کند. بنابراین در حال حاضر یارانه بنزین برای یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های ۲ نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های ۳ نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

وام 7 میلیونی یارانه بگیران

همچنین از دی سال ۹۸ پرداخت یارانه‌ها منظم شد. براین اساس یارانه معیشتی بنزین در روز دهم هر ماه و یارانه نقدی در روز بیستم هر ماه واریز می‌شود.در حال حاضر در اولین یارانه واریزی تیر در روز پنجشنبه هفته آینده یعنی در روز ۱۰ تیر واریز می‌شود. همچنین به گفته سازمان برنامه و بودجه تعداد کسانی که یارانه بنزین دریافت می‌کنند حدود ۶۰ میلیون نفر است.هفت میلیون خانوار از دریافت کنندگان یارانه معیشتی در پاییز پارسال مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا گرفتند که اقساط آن از یارانه خانوار کم می‌شود. از یارانه این ماه هفتمین قسط وام کرونا برداشت می‌شود.همچنین بانک مرکزی اعلام کرده بانک مرکزی اعلام کرده که برای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و بهبود فرایند تامین مالی زنجیره تولید چندین بانک به دارندگان سهام عدالت و یارانه‌بگیران وام هفت میلیون تومانی پرداخت می‌کند.بانک مرکزی گفته که متقاضیان می‌توانند از پنج بانک «ملی ایران»، «ملت»، «صادرات ایران»، «تجارت» و «رفاه کارگران» وام بگیرند.

 

 

مراحل ثبت نام جاماندگان یارانه معیشتی

به گزارش تابناک حاجاتی رئیس سازمان خصوصی سازی درخصوص چگونگی قرارگرفتن در لیست یارانه بگیران گفته: پس از ثبت درخواست و ثبت نام در سایت سازمان رفاه بعد از راستی آزمایی‌ها و کسب اطلاعات از میزان دارایی‌ها و درآمد‌ها در صورت تایید اسامی افراد به این سازمان داده می‌شود و حداکثر بعد از گذشت ۱ ماه اعطای یارانه صورت می‌گیرد. او افزود: تعداد ۷۷ میلیون نفر یارانه سرپرست خانوار دریافت می‌کنند و ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت می‌کنند. همچنین وی عنوان کرد که تمام کسانی که یارانه معیشتی را دریافت می‌کنند یارانه سرپرست خانوار را هم دریافت می‌کنند.

 

 

یارانه‌ها هدفمند می‌شوند؟

رئیس‌جمهور دولت سیزدهم که از یک ماه آینده کار خود را در پاستور آغاز می‌کند شش برنامه معیشتی برای کاهش هزینه‌های خانوار دارد.یکی از وعده‌های معیشتی او اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار است. در این طرح پنج دهک اول جامعه به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول شامل سه دهک اول جامعه هستند که به صورت ماهانه ۲۰۰ هزار تومان و گروه دوم دهک‌های چهار و پنج هستند که ماهانه ۱۵۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر دریافت می‌کنند.

گفته شده که طرح کارت اعتباری از آذر امسال اجرایی می‌شود. همچنین ساخت چهار میلیون مسکن نیز یکی دیگر از این شش وعده ابراهیم رئیسی است.در پایان، باید به این نکته تاکید داشت که در تمام دنیا نظام یارانه‌ای عملیاتی می‌شود، اما بانک‌های اطلاعاتی قوی و نقطه زنی‌های دولت‌ها برای حمایت اقشار ضعیف جامعه با دقت بیشتری انجام می‌شود چه بسا از پرداخت یارانه‌های پنهان برای بسیاری از اقلام نیز جلوگیری شده و هزینه‌های آن صرف ساخت و عمران می‌شود. در نهایت باید به این نکته توجه شود که فراهم آوری زیرساخت‌های مناسب برای رفاه عمومی خود پله‌ای برای کاهش فقر و همچنین از بین بردن فاصله طبقاتی است.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: