برنامه‌های وزیرجدید آموزش و پرور برای رفاه فرهنگیان و رتبه بندی معلمان+ جزئیات-راهبرد معاصر
برنامه درسی «طراحی طلا و جواهر» به تصویب رسید جزئیات سفر مهم رئیس جمهور به مسکو واکنش سخنگوی ستاد کرونا به حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها حکم قصاص محیط بان کرمانشاهی و خطر بزرگتر هشتگ‌های ناآگاهانه تاکید بر اجرای مصوبه 10 بندی حمایت از بورس مربی پرسپولیس رفتنی شد؟ «بابارشانی» با دمای منفی ۳۰ درجه سردترین شهر ایران ارتفاع برف در لرستان به ۶ متر رسید+ عکس عکس|بمب نقل و انتقالات استقلال شرایط و نحوه صحیح نگهداری دارو داستان ۲ بازیکن سرباز باشگاه استقلال به کجا رسید؟ مجازات سنگین وزارت علوم برای دانشجویان متقلب اعلام مشمولین مالیات خانه‌های خالی انریکه مورا از ایران درخواست کمک کرد فیلم| حمید استیلی مهمان ناخوانده عروسی کهریزک چاقوچاقو شدن جوان یاسوجی در خیابان این مواد غذایی را هرگز با شیر نخورید بازشدن دریچه‌های سد کمال خان و جاری شدن آب هیرمند به سمت ایران+ فیلم بمب نقل و انتقالات پرسپولیس از کجا می‌آید؟ نظر کمیسیون تلفیق بودجه درباره واردات ۵۰ هزار خودرو در سال آینده ادعای العربی الجدید درباره دیدار مقامات اطلاعاتی ایران و مصر ۱۶ نفر در فهرست خرید احتمالی پرسپولیس! حمله جنگنده‌های اماراتی به صنعاء هشدار جدی نسبت به افزایش ۴۰ درصدی مراجعات سرپایی کرونایی در تهران زمان در مذاکرات برجامی همواره به سود غربی‌ها پیش نخواهد رفت دومین روز ثبت نام ایران خودرو امروز ۲۹ دی ۱۴۰۰+ لینک ثبت نام و زمان قرعه کشی و اعلام اسامی برندگان ایران خودرو دی ۱۴۰۰ فیلم| نظر داوران درباره اجرای دوم محمد حسین توسلی در خنداننده شو ۳ خندوانه وزیر نفت: ایران و روسیه تصمیم‌های خوبی در زمینه تجارت گاز گرفتند وضعیت بورس امروز 29 دی 1400 اخبار رتبه بندی معلمان/ دلیل اصلی مخالفت شورای نگهبان با مصوبه رتبه بندی چیست؟ علت تلف شدن پلنگ ایلام چه بود؟ رئیس جمهور عازم روسیه شد وضعیت بحرانی در ریگان/ استاندار کرمان خواستار کمک آنی به مناطق سیل زده شد نامه‌نگاری عشقی به معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت در خصوص بورس سخنان آیت الله رئیسی پیش از سفر به روسیه لحظه انفجار وحشتناک خط لوله نفتی ترکیه+ فیلم امکان ثبت‌نام مجردها در نهضت ملی مسکن وجود ندارد؟ آمریکا ضمانت می‌دهد اما نه آنقدر قاطع که ایران می‌خواهد هشدار هواشناسی/کولاک برف و ریزش بهمن در ۲۰ استان امارات خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت شد جنایت استقلالی ها را نمی بخشیم! آلمان: برای حفظ برجام به پیشرفت در مذاکرات وین نیاز است ۱۸ کرونایی استقلال و اعتراض پیکان حضور اين لژيونر در پرسپوليس قطعى شد هاستل بی بی تهران کجاست؟ قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ دی۱۴۰۰ + جدول قیمت روز خودرو (سایپا و ایران خودرو) امروز چهارشنبه ۲۹ دی۱۴۰۰ + جدول قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز ۲۹ دی۱۴۰۰ + جدول جدول قیمت گوشی سامسونگ امروز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ جدول قیمت گوشی شیائومی امروز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ قیمت سهام عدالت امروز ۲۹ دی ۱۴۰۰ انتشار تصاویر ماهوار‌های از حمله انصارالله به ابوظبی+ عکس استایل جدید و جنجالی امیر نوری + عکس قیمت دلار بالاتر می‌رود؟ تخریب پل توکل آباد در ریگان بر اثر سیلاب+ فیلم پیش‌بینی قیمت خودرو در آینده وزیر آموزش و پرورش تکلیف برگزاری حضوری کلاس ها را مشخص کرد واکنش وزیر خارجه سعودی به حملات انصارالله به ابوظبی پرواز‌های فرودگاه مهرآباد لغو شد+ علت جشنواره فیلم فجر به برج میلاد بازگشت فراخوان ناجا برای اعزام به خدمت مشمولان بهمن ۱۴۰۰ آخرین وضعیت جسمانی محمد کاسبی پس از بستری در بیمارستان آخرین آمار کرونا در ایران امروز ۲۸ دی ۱۴۰۰ رایزنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه ادعای بنت: ایران ضعیف‌تر از چیزی است که بنظر می‌رسد ماجرای عجیب قطع عضو بازیگر سریال پایتخت+ عکس توضیحات کرملین درباره محور گفتگو‌های پوتین و آیت الله رئیسی رونمایی از نخستین الماس سیاه جهان در دبی+ عکس رئیس جمهور فردا به روسیه می‌رود درخواست وزیر کشور درباره بارگشایی مدارس و دانشگاه ها+ جزئیات انصارالله یمن: اهداف متنوع و گسترده‌ای در امارات مدنظر داریم اخبار جدید از روند بررسی بودجه ۱۴۰۱ در مجلس اینفوگرافیک| فرار مغز‌ها هدف پوتین از دعوت آیت الله رئیسی به مسکو چیست؟ آیت الله رئیسی: بانک‌ها به مردم تسهیلات دهند، نه تضییقات شرط پرداخت و اصلاح یارانه نقدی و معیشتی از سوی دولت وزیر فرهنگ کرونا گرفت اسامی ۲۲ اثر بخش سودای سیمرغ جشواره چهلم + جدول اکران سینما‌های مردمی ثبت نام سفر سوریه سراسری شد جلسه رئیسی با ۴ دیپلمات برجسته و کهنه‌کار ایران درباره سفر روسیه حرکت جنجالی هانیه توسلی در کویر+ عکس و واکنش‌ها ۵ فرمان رئیس‌جمهور به نظام بانکی چرا حاج قاسم مالک اشتر زمان شد؟ روایت سخنگوی دولت از نشست رئیس جمهور با مدیران عامل بانک‌ها گریم ۶ ساعته جواد عزتی برای یک فیلم فرزند دوم ساعد سهیلی و گلوریا هاردی ؟!+ عکس ماجرای دعوای سحر زکریا و پرستو صالحی در اینستاگرام +عکس و فیلم بهاره رهنما روی فرش قرمز «زنی که شاعر بود» + عکس اینفوگرافیک| عربستان مشتری اصلی تسلیحات آمریکاست چرا به فاطمه کلابیه (س) ام البنین می‌گویند؟ خوراکی‌هایی که از دوره قاجار، ایرانی شدند اسامی فیلم‌های مستند و کوتاه چهلمین جشنواره فجر لوح| گمنام در خاک، معروف در افلاک اینفوگرافیک | دنیای دیجیتالی اینفوگرافیک| مراقب اومیکرون باشیم! اینفوگرافیک| دموکراسی در خطر فیلم| مرد ۸۰۰۰ میلیارد دلاری نماهنگ | پیروز میدان لوح | قهرمان اطلاع‌نگاشت | فتنه تحریم‌ساز اینفوگرافیک | ۲۰ ویژگی برجسته لایحه بودجه ۱۴۰۱ اینفوگرافیک | ارقام کلیدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ نماهنگ| بابای قهرمان من صوت | صدای شهیدان ماجرای لغو مجوز صوت و تصویر «روبیکا»+ علت جزئیات تکمیلی نتایج شمارش آرای ریاست جمهوری 1400+ آمار دقیق نتیجه نهایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری تهران 1400 نتایج انتخابات شورا‌ی شهر استان تهران ۱۴۰۰+ اسامی آرای آیت الله رئیسی در تهران چقدر بود؟ نتایج انتخابات شورای شهر اراک 1400 نتایج انتخابات شورای شهر قزوین 1400 نتایج انتخابات شورای شهر کرمانشاه 1400 آمار دقیق انتخابات ریاست جمهوری 1400 به تفکیک استان‌ها+ جدول نتایج انتخابات شورای شهر ایلام 1400 نتایج انتخابات شورای شهر قم 1400 نتایج انتخابات شورای شهر ساری 1400 نتایج انتخابات شورای شهر تبریز ۱۴۰۰ نتایج انتخابات شورای شهر سنندج ۱۴۰۰ نتایج انتخابات شورای شهر همدان 1400 نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری 1400/ آیت الله رییسی برنده انتخابات سیزدهم جدی‌ترین تهدید سایبری فعلی علیه ایران چیست؟ حکمرانی داده‌ها در دنیای دیجیتال مصادیق مجرمانه محیط زیستی جدید در فضای مجازی اعلام شد جریمه سنگین اپل از سوی سازمان ضد انحصار روسیه آپدیت جدید «تلگرام» به جنگ با «کلاب هاوس» رفت کلاب هاوس هک شد/ افشای اطلاعات شخصی ۱.۳ میلیون کاربر سارا بهرامی مهمان این هفته برنامه همرفیق+عکس تأیید هک اطلاعات ۱۵ هزار کاربر آمریکایی ۱۴.۵ میلیون آمریکایی به اینترنت ثابت دسترسی ندارند درخواست ترامپ از ایالت‌های آمریکا درباره غول‌های فناوری افزایش ظرفیت لایو اینستاگرام وقتی عربستان ثروتمند و نفت‌خیز هم از اینفلوئنسرها مالیات می‌گیرد همسریابی در فضای مجازی و کلاهبرداری از مردم اقوام ایرانی «اقلیت» نیستند تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت شیشه کریستال تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت آرد و گندم تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت دامپروری و دام گوشتی تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت دانه های روغنی تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت شیرینی و شکلات تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت فرش تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت نساجی تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت چوب و مبلمان شکست استثناگرایی آمریکایی در عصر ترامپ به سمت دنیای پس از دلار پیش می رویم؟ خروج ترامپ از برجام؛ فشار حداکثری و نتایج حداقلی آیا عراق می تواند از نیروهای امریکایی خالی شود؟ مرگ ابوبکر البغدادی؛ کشته شدن سرکرده داعش چه پیامدی دارد؟ بازوهای نیابتی ایران در منطقه قدرتمندتر از همیشه درس‌های جنگ یمن برای اسرائیل وحدت میان جریان های سیاسی ایران در سایه سیاست فشار حداکثری آمریکا دولت پنهان در لبنان شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ در قبال ایران/درهای مذاکره با ایران باز است طرح صهیونیست ها برای اشغال دره اردن رویای چین در هفتاد سالگی؛ خیلی دور، خیلی نزدیک سبک مبارزه تشکیلات خودگردان و اتحادیه اروپا برای حفظ کرانه باختری طرحی برای ایجاد یک سازه امنیتی در خاورمیانه تاریخ سری فشار اسرائیل برای حمله به ایران بررسی صنعت انیمیشن در منهای نفت/ ژاپن چگونه صنعت انیمیشن جهان را قبضه کرد؟ + فیلم منهای نفت: درآمد 16 هزار بشکه نفت تنها در یک سوله پرورش ماهی بررسی صنعت پرورش ماهی در مستند منهای نفت + تیزر بررسی صنعت لبنیات در مستند منهای نفت/ اشتغال یک میلیون نفری شیر و لبنیات منهای نفت: درآمد یک میلیارد دلاری پسته ایران/ هیچ کشوری توان تولید پسته مرغوب ایران را ندارد همه ابعاد تحریم؛ فرصت‌ها و تهدیدها تحریم‌ها به مبادلات ما با شرکت‌های کوچک اروپایی آسیبی نمی‌زند/ نرخ کنونی دلار بالاتر از نرخ واقعی آن است

برنامه‌های وزیرجدید آموزش و پرور برای رفاه فرهنگیان و رتبه بندی معلمان+ جزئیات

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وضع مدارس تا حذف کنکور بهتر نمی‌شود، گفت: ساختار سازمانی تعلیم و تربیت کودک نباید تکراری باشد بلکه باید ساختاری نوین باشد و در این نباید مسیر عجله کنیم.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 03
کد خبر: ۱۱۲۱۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛  بالاخره بعد از سه ماه بلاتکلیفی در وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری توانست رأی اعتماد نمایندگان مجلس را به دست آورد و سکانداری دستگاه تعلیم و تربیت را به عهده گیرد.

 

یوسف نوری، دانش‌آموخته مرکز تربیت معلم است و فعالیت خود را در آموزش و پرورش از مدارس ایلام آغاز کرده است؛ او در این وزارتخانه سلسله مراتب اداری را طی کرده و سمت‌های مختلفی از جمله مربی پرورشی، معاون پرورشی منطقه آموزش و پرورش ایلام، معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش ایلام و تهران، مدیر هسته گزینش ایلام، رئیس آموزش و پرورش استان ایلام، مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش را داشته است.

 

اکنون که نوری مسؤولیت وزارت آموزش و پرورش را به عهده دارد، درباره برخی موارد به گفت‌وگو نشستیم تا ببینیم وی چه برنامه‌هایی برای وزارت آموزش و پرورش دارد.

 

در این گفت‌وگو وی درباره برنامه‌اش برای سازمان تعلیم و تربیت کودک صحبت کرد و عنوان کرد که «ساختار سازمانی تعلیم و تربیت کودک نباید تکراری باشد بلکه باید ساختار سازمان، نوین باشد» همچنین درباره وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: «اسناد بالادستی و قوانین آموزش و پرورش، اجازه ورود نیرو را تنها از مبادی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی داده است.

 

وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام در آموزش و پرورش نیز بیان کرد: « در جایی که ما به اضطرار نیاز به جذب نیرو هستیم باید بهترین نیروها جذب شوند و در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش ببینند و همچنین در صورت داشتن صلاحیت وارد چرخه تدریس شوند».

 

**ساختار سازمانی تعلیم و تربیت کودک نباید تکراری باشد

* آقای نوری، اولین پرسش‌مان درباره کودکان است؛ سازمان تعلیم و تربیت کودک در چندین ماه گذشته روند شکل‌گیری را آغاز کرده است. برنامه شما برای این سازمان چیست؟

دغدغه‌‌ای در نظام تعلیم و تربیت نسبت به وضعیت کودکان وجود داشت که با ایجاد سازمان تعلیم و تربیت کودک، برطرف شد. ایجاد این سازمان حاصل مطالعات زیاد بود که نشان می‌داد، برای تعلیم و تربیت کودکان پیش‌دبستانی برنامه‌ای نداریم و برنامه‌های آنها عمدتا تقلیدی بوده یا بر اساس نظریات علمای تعلیم و تربیت و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی نبود.

 

ساختار سازمانی تعلیم و تربیت کودک نباید تکراری باشد که باز بگوییم دچار روزمرگی و تقلیدی شد. باید ساختار سازمان، نوین باشد و در این مسیر عجله نکنیم و حواسمان باشد که این سازمان مردمی باشد یعنی با مشارکت مردم باشد؛ مردمی که می‌گوییم منظور آحاد مردم نیست بلکه مثلا نهادها، گروه‌ها، خیریه‌ها و انجمن‌های واجد صلاحیت، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های دارای رشته‌های تعلیم و تربیت است.

 

به عنوان مثال مجتمع‌های آموزشی پیش‌دبستانی زیر نظر یک دانشگاه تشکیل شود و برنامه درسی، اهداف، محتوا، روش‌های آموزش و ارزشیابی مبتنی بر فلسفه تربیت اسلامی ارئه شود و اینگونه می‌توانیم نتیجه بگیریم.

 

نباید پیش‌دبستانی‌ها را به کلاس‌های پرجمعیت و کتاب‌های پرحجم تبدیل کنیم و همچنین باید روش‌های جذاب و متنوع برای آموزش را در نظر بگیریم؛ بچه‌ها را آموزش نمی‌دهیم که نمره بگیرند و از این روش‌های ابتدایی، قدیمی و منسوخ استفاده نمی‌کنیم. از سوی دیگر مربی باید توانمند باشد و برایش برنامه داشته باشیم.

 

* در حال حاضر سازمان‌ها و نهادهای مختلف مهدکودک دارند، آیا آنها باز هم می‌توانند ورود کنند؟

بله، همه می‌توانند وارد شوند. اما نه با روشی که در حال حاضر ارائه می‌شود؛ روش‌هایی که نیاز کودک است و برای آینده کودک بسیار مهم است، باید ارائه شود.

 

* شما در برنامه‌تان در توصیف وضع موجود، به ضعف دسترسی به آموزش رایگان و باکیفیت، بازماندگی از تحصیل 17 درصد از افراد مشمول دوره متوسطه دوم، عدم دسترسی 1.2 میلیون دانش‌آموز به خدمات آموزش و پرورش مجازی در دوره کرونا، تحصیل بیش از 14 درصد از دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی شهریه‌ای، پایین بودن میانگین معدل آزمون‌های نهایی دوره (متوسطه دوم متوسطه نظری: 12.5 و متوسطه فنی و حرفه ای 7.45)، نیاز شدید 30 درصد از دانش‌آموزان به توانمندسازی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی، تقلیل مشارکت و ضعف مشارکت پذیری، سهم 4 درصدی مدارس هیأت امنایی، رتبه پایین ایران در آزمون‌های بین المللی دانش آموزی از جمله رتبه 48 از 58 کشور شرکت کننده در آزمون علوم پایه چهارم و رتبه 50 از 59 کشور شرکت کننده در آزمون ریاضی هشتم در تیمز 2019 و چالش نیروی انسانی اشاره کردی؟ در این خصوص چه اقداماتی می‌خواهید انجام دهید؟

 

این سؤال پر از توضیحات است. در همان برنامه به چرخش‌های تحول آفرین اشاره کردم یعنی از تضمین صرف دسترسی به خدمات آموزشی به تضمین آموزش و پرورش باکیفیت برای همه؛ از آموزش متکی بر انباشت اطلاعات به تقویت آموزش‌های مهارتی و کاربردی در همه ساحت‌های تربیتی؛ از تصمیم‌گیری متمرکز دولتی به افزایش تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری اجتماعی و مردمی؛ از یکسان‌نگری مدیریتی ـ آموزشی به تنوع و نوآوری در الگوهای مدیریتی و برنامه‌های آموزشی و پرورشی؛ از مشارکت صرفاً مالی خانواده‌ها به مشارکت چندوجهی اجتماعی - تربیتی خانواده‌ها، مردم و نهادهای دولتی و عمومی و غیردولتی؛ از مدرسه انتفاعی به مدرسه غیرانتفاعی؛ از شأن اجرایی مدیر و معلم به مشارکت جویی فعال فرهنگی-تربیتی ایشان؛ این موارد چرخش‌هایی است که در برنامه‌ها قرار است صورت گیرد.

 

** لزوم ساماندهی دقیق نیروی انسانی آموزش و پرورش

* یکی از مشکلات عمده‌ای که در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش با آن دست و پنجه نرم می‌کند، موضوع نیروی انسانی است؛ از حیث کمبودی که وجود دارد و همچنین از حیث ساماندهی نیروی انسانی فعلی آموزش و پرورش؛ در این خصوص چه برنامه‌ای دارید؟

آموزش و پرورش سال‌هاست که با چالش نیروی انسانی مواجه است. اما چه زمانی می‌توان برنامه مناسبی داشت؟ اول باید وضع موجود را به طور کامل ارزیابی کرد و متناسب با شرایط موجود برنامه ارائه داد.

 

اسناد بالادستی و قوانین آموزش و پرورش، اجازه ورود نیرو را تنها از مبادی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی داده است و این موضوع بسیار مهم است که رعایت شود.

 

نکته دیگر مواردی است که در ساماندهی نیرو باید حتما مدنظر قرار گیرد مثلا در بحث نقل و انتقالات، نباید در مناطقی که کسری نیرو داریم، خروجی داشته باشیم و نیرو در جایی که نیاز است، حضور داشته باشد. در دوره متوسطه می‌توان از اضافه تدریس استفاده کرد اما در دوره ابتدایی شرایط متفاوت است.

 

* نظرتان درباره ماده 28 چیست؟ در این سال‌ها نقدهای بسیار زیادی به ماده 28 شده است؟ برخی معتقدند که ماده 28 تنها برای این بوده است که در رشته‌هایی که دانشگاه فرهنگیان، امکان آموزش ندارد، جذب نیرو صورت گیرد اما اکنون بخش عمده‌ای از نیروهای آموزش و پرورش از این طریق تأمین می‌شود؟

به نظر بنده، در استفاده از ماده 28 و با توجه به شرایط نیروی انسانی آموزش و پرورش، این ماده باید مسیری برای ورود نیروهای نخبه و کلیدی برای آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد.

 

یعنی افراد نخبه‌ای که در سایر دانشگاه‌ها درس خواندند بتوانند هنر معلمی را در این دو دانشگاه بگذرانند و وارد آموزش و پرورش شوند. پس در جایی که ما به اضطرار نیاز به جذب نیرو هستیم باید بهترین نیروها جذب شوند و در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش ببینند و همچنین در صورت داشتن صلاحیت وارد چرخه تدریس شوند.

جذب نیرو از طریق دیگر در آموزش و پرورش، به کیفیت آموزش لطمه می‌زند و در نتیجه در اجرای سند تحول به نتیجه نخواهیم رسید چرا که محور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم است.

 

**در ماده 28، بهترین‌ها جذب می‌شوند

*برخی افراد مانند کارنامه سبزها درخواست دارند که وارد آموزش و پرورش شوند و بارها برای جذب در آموزش و پرورش، مقابل این وزارتخانه تجمع کردند. برای آنها برنامه‌ای دارید؟

ببینید جذب در آموزش و پرورش از مبادی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی صورت می‌گیرد. در ماده 28 هم، بهترین‌ها جذب می‌شوند اما اینکه همه کسانی که در آزمون آموزش و پرورش شرکت کردند، پذیرفته شوند، امکانش نیست. اصلا آزمون و مصاحبه و گزینش برای همین است وگرنه که همه را بدون آزمون جذب می‌کردیم.

 

*برای ساماندهی افرادی که در درون آموزش و پرورش به عنوان نیروی کارمعین، خرید خدمات و معلم حق‌التدریس مشغول به فعالیت هستند، برنامه‌ای دارید؟

قطعا باید این گروه‌ها را تعیین تکلیف کنیم که در این خصوص برنامه داریم اما یادآور می‌شوم که باید افراد ملاک جذب را داشته باشند نه اینکه حداقل‌ها را دارا باشند.

 

**در حال حاضر همه رقابت می‌کنیم تا به کنکور برسیم

* برای اینکه مدرسه با کیفیت داشته باشیم چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

برای اینکه بتوانیم برنامه مدرسه را درست کنیم باید مدرسه محوری را به صورت واقعی پیاده کنیم. مدرسه محوری در یک قالبی به عنوان مدرسه صالح آمده است. مدرسه‌ای که تعاون و مشارکت در آن هست، اخلاق در آن حاکم است و در این مدرسه رقابت سالم وجود دارد.

 

در حال حاضر همه رقابت می‌کنیم تا به کنکور برسیم تا این مانع برداشته نشود، مدارس ما بهتر نخواهد شد. پس اول مدرسه محوری است و نکته دوم، توانمندی مدیران و معلمان است. از سوی دیگر آموزش و پرورش باید از دستگاه‌ها و نهادهای دیگر کمک بگیرد.

 

نکته دیگر موضوع بازطراحی برنامه درسی ملی بر اساس اسناد تحولی آموزش و پرورش و بازتولید برنامه‌های درسی و اهداف دوره‌های تحصیلی کنونی و اجرای آن به منظور تحقق تربیت همه ساحتی با تأکید بر متناسب‌سازی حجم و محتوای
کتب درسی و ساعات و روزهای آموزشی با توانمندی‌ها و ویژگی‌های دانش‌آموزان، بهره‌گیری از روش‌های روزآمد و فعال و خلاق و بهره‌گیری از تجهیزات و فناوری های نوین آموزشی و تربیتی در راستای اهداف آموزش و پرورش است.

 

* نظرتان درباره مدارس غیرانتفاعی چیست؟

با مدرسه غیرانتفاعی موافقم. دقت کنید غیرانتفاعی. یعنی مدارسی که سودشان برای توسعه خودشان است.

 

*آیا به دنبال توسعه مدارس غیرانتفاعی هستید؟

بله، البته باز هم تأکید می‌کنم منظور من غیر انتفاعی است. در این مدارس، سود مالی برای افراد ندارد. بخشی از آنها، مدارس وابسته به نهادهای مختلف است.

 

**نظام ارزشیابی و پایش آموزش و پرورش در حال حاضر وجود ندارد

* در حال حاضر گلایه‌های زیادی نسبت به مدارس هیأت امنایی وجود دارد؛ برخی می‌گویند از ما هزینه می‌گیرند اما خدمات خاصی ارائه نمی‌دهند؟

باید خدمات ارائه دهند؛ به هر اندازه که هزینه می‌گیرند باید خدمات ارائه دهند.

 

* چه کسی نسبت به گلایه‌ها پاسخگوست؟

نظام ارزشیابی و پایش آموزش و پرورش در حال حاضر وجود ندارد که بگوییم کمیت و کیفیت این خدمات چقدر است و چقدر باید باشد.

 

** برنامه‌های متعدد برای رفاه فرهنگیان

* برای رفاه فرهنگیان چه برنامه‌ای دارید؟

ببینید برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی کردیم. از پیگیری موضوع رتبه‌بندی تا به نتیجه رسیدن آن و همچنین پیگیری مسائل مسکن و بیمه فرهنگیان. حتی برای صندوق ذخیره فرهنگیان هم برنامه داریم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
0
0
آقای نوری،پاداش ۹۹ بازنشستگان هنوز پرداخت نشده که یکی از الویت مهم کاری شما باید باشد ایا این دور از وجدان و انصاف است جای بس تاسف است که همکار فرهنگی به علت عدم پرداخت پاداش و تامین هزینه ازدواج فرزندش خونه خود را فروخته و الان مستاجر شده این ظلم و،اجحاف،است در حق یک فرهنگی که حق مسلم و قانونی خودش را با منت و عذاب باید دریافت کند بی عدالتی و ظلم از این بالاتر نداریم .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟،،،؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
تحلیل های برگزیده