وزیر بهداشت: قانون کشت تریاک تصویب شود ماجرای فوت فرزاد خوش‌برش صفر تا صد آزمون استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش فرآیند صدور مجوز رشته‌های تحصیلی تغییر کرد برنامه وزارت آموزش و پرورش برای مناطق محروم سرانجام پرونده متهم فوت شده «محمدمهدی صدیقی» آغاز واریز حقوق آبان ۱۴۰۴ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی محدودیت‌های ترافیکی در برخی از جاده‌های کشور تا ۴ آذر دفترچه آزمون استخدامی سرایداری سال ۱۴۰۴ آموزش و پرورش نحوه ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمره برای کنکور ۱۴۰۵ مدارس ابتدایی این استان‌ها چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ مجازی شد وزارت بهداشت: پیش‌بینی می‌شود که یک پیک دیگر بیماری‌های تنفسی در پیش داشته باشیم پاسخ پلیس به انتشار محتوای جعلی مرتبط با QR گواهینامه رانندگی سقف پاداش خدمت بازنشستگان دولت ۱۴۰۴ کارمندان و فرهنگیان + نحوه محاسبه پاداش پایان خدمت اطلاعیه مهم برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۵ و فرهنگیان شرط آموزش و پرورش برای تعطیلات زمستانی

چرا دولت روحانی در اجرای رتبه بندی معلمان کوتاهی کرد؟

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از عدم اجرای رتبه‌بندی معلمان در دولت سابق گفت: مجلس بدنبال بررسی ترک فعل و تعلل مدیران دولت سابق در این باره است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 12
کد خبر: ۱۱۳۱۹۷

به گزارش راهبرد معاصر، سیدمحمد مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس و تحقیقات شورای اسلامی  پارلمانی درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: با اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه باید نظام رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شد و در قانون بودجه ۱۴۰۰ هم به چنین چیزی اذعان شده و در اسناد بالادستی نظیر سند تحول بنیادین به این موضوع تأکید شده است، اما متأسفانه رتبه‌بندی معلمان در دولت سابق با بی‌مهری مدیران مواجه شده است.

وی افزود: دولت سابق و مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش باید پاسخ دهند چرا در اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان کوتاهی کرده‌اند؟ چرا لایحه‌ای به مجلس نفرستادند؟ مدیرانی که در طول ۱۰ سال اخیر در این زمینه ترک فعل کردند باید پاسخگو باشند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: آذر ماه در حال پایان است و به زودی وارد بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ خواهیم شد در حالی که باید نظام رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شد.

وی گفت:‌نظام تعلیم و تربیت پایه جامعه است و باید به زیرساخت جامعه کمک کرد.

مولوی افزود: اجرای رتبه‌بندی معلمان حق مسلم فرهنگیان است هر چند که الزامات قانونی زیادی هم در این باره وجود دارد و تعلل شایسته نیست.

وی افزود: هم اکنون بحث آئین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان و شیوه اجرای آن است مدلی که هم اکنون باری اجرای این نظام در کمیسیون آموزش مجلس تدوین شده مطلوب است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر اجازه داده می‌شد تا سقف اعتبار و بودجه رتبه‌بندی معلمان را اجرا می‌کردیم و معلمان از اجرا مطمئن می‌شدند قطعا آن‌ها کمک‌حال دولت هم بودند چرا که آن‌ها درک زیادی از شرایط اجتماعی، اقتصادی و بی‌پولی کشور دارند./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار