پیش‌بینی وضعیت هوای تهران طی ۵ روز آینده کیفیت هوای تهران قابل قبول شد هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است

چرا دولت روحانی در اجرای رتبه بندی معلمان کوتاهی کرد؟

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از عدم اجرای رتبه‌بندی معلمان در دولت سابق گفت: مجلس بدنبال بررسی ترک فعل و تعلل مدیران دولت سابق در این باره است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 12
کد خبر: ۱۱۳۱۹۷

به گزارش راهبرد معاصر، سیدمحمد مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس و تحقیقات شورای اسلامی  پارلمانی درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: با اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه باید نظام رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شد و در قانون بودجه ۱۴۰۰ هم به چنین چیزی اذعان شده و در اسناد بالادستی نظیر سند تحول بنیادین به این موضوع تأکید شده است، اما متأسفانه رتبه‌بندی معلمان در دولت سابق با بی‌مهری مدیران مواجه شده است.

وی افزود: دولت سابق و مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش باید پاسخ دهند چرا در اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان کوتاهی کرده‌اند؟ چرا لایحه‌ای به مجلس نفرستادند؟ مدیرانی که در طول ۱۰ سال اخیر در این زمینه ترک فعل کردند باید پاسخگو باشند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: آذر ماه در حال پایان است و به زودی وارد بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ خواهیم شد در حالی که باید نظام رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شد.

وی گفت:‌نظام تعلیم و تربیت پایه جامعه است و باید به زیرساخت جامعه کمک کرد.

مولوی افزود: اجرای رتبه‌بندی معلمان حق مسلم فرهنگیان است هر چند که الزامات قانونی زیادی هم در این باره وجود دارد و تعلل شایسته نیست.

وی افزود: هم اکنون بحث آئین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان و شیوه اجرای آن است مدلی که هم اکنون باری اجرای این نظام در کمیسیون آموزش مجلس تدوین شده مطلوب است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر اجازه داده می‌شد تا سقف اعتبار و بودجه رتبه‌بندی معلمان را اجرا می‌کردیم و معلمان از اجرا مطمئن می‌شدند قطعا آن‌ها کمک‌حال دولت هم بودند چرا که آن‌ها درک زیادی از شرایط اجتماعی، اقتصادی و بی‌پولی کشور دارند./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار