بزرگترین عیب مصوبه رتبه بندی معلمان چیست؟-راهبرد معاصر
اخبار رتبه بندی معلمان؛

بزرگترین عیب مصوبه رتبه بندی معلمان چیست؟

لایحه رتبه بندی معلمان اول اسفندماه از سوی نمایندگان مجلس و جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح و به تصویب رسید.اما بزرگترین عیب مصوبه رتبه بندی معلمان چیست؟
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 22
کد خبر: ۱۲۳۳۴۸

به گزارش راهبرد معاصر، لایحه رتبه بندی معلمان اول اسفندماه از سوی نمایندگان مجلس و جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح و به تصویب رسید. اما بزرگترین عیب مصوبه رتبه بندی معلمان چیست؟

رامین کریمی نیا، مسئول کارگروه رتبه‌بندی سازمان معلمان ایران، درباره آخرین اصلاحات رتبه بندی و تغییراتی که داشته، نکاتی را مطرح و به بیان برخی محاسن، معایب آن پرداخت.

محاسن مصوبه جدید رتبه‌بندی معلمان

این فعال صنفی معلمان در ادامه، تعریف دقیق کارکنان اداری که مشمول رتبه بندی می‌شوند، حذف عملکرد رقابتی در احراز رتبه و به جای آن قرار دادن تجربه، تاثیر بیشتر مدرک تحصیلی و سابقه به جای پژوهش و ...، حذف عبارت منوط بودن تامین بودجه به نظر دولت در سال‌های آینده، جدا کردن مبلغ رتبه بندی از مبنای محاسبه حداقل حقوق و امکان استفاده از دو معلم در هیئت‌های ممیزی (دونفر صاحبنظر) را از محاسن مصوبه جدید دانست.

بزرگترین عیب رتبه بندی معلمان چیست؟

وی با بیان اینکه بزرگترین عیب مصوبه جدید، عدم تاثیر آنچنانی بر کیفیت کار و افزایش منزلت و معیشت معلمان طبق مفاد سند تحول بنیادین است گفت: قطع ارتباط معلمان با مشاغل یکسان یعنی اساتید دانشگاه طبق تبصره ۳ ماده ۲۹ قانون توسعه ششم، کاهش شدید کف دریافتی معلمان جوان با توجه به وعده هشت میلیون و ۸۰ هزار تومان، عدم تاثیر خدمت در مناطق محروم، مرزی، ابتدایی و استثنایی، افزایش زمان اجرای فرایند رتبه‌بندی از یک ماه به سه ماه، خروج از رسته آموزشی و فرهنگی پس از دوبار تنزل رتبه و حذف سایر بند‌های موثر حکم بر افزایش مبلغ رتبه بندی مانند مناطق محروم و ... را از دیگر معایب مصوبه جدید دانست.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده