دیدار اژه‌ای با مدیران رسانه‌ها؛ فراخوان اصلاح قانون مطبوعات؛ چند نقد جدی به قوه قضائیه اختلال در اینترنت برخی کاربران از ساعاتی پیش/ علت چیست؟ پیش بینی کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور/ احتمال بارش رگباری و پراکنده در نقاط مختلف وزیر بهداشت: امسال شش هزار تخت بیمارستانی افتتاح می‌شود انهدام ۸۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سال جاری اتصال برخط سازمان تأمین اجتماعی به دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور اولین ربات انسان‌نمای طبل‌زن دنیا را بشناسید توزیع دارو در موکب‌های مرز مهران ممنوع شد جزئیات انسداد مسیر‌های تونل توحید برای امشب دادستان تهران: شرکت‌های هواپیمایی مسئول تخلف در زمینه قیمت بلیت هستند هشدار سطح نارنجی برای سه استان شرقی کشور/ آماده باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی باستان‌شناسان به «قدیمی‌ترین سکونت‌گاه انسان در ایران» بازگشتند مهلت ۱۵ روزه دادستانی برای ساماندهی کالا‌های خطرناک دستگیری ۱۰ نفر از عاملان نزاع مسلحانه تربت‌حیدریه بازداشت جیب‌بر‌های زن پاکستانی توسط پلیس ایران/ زوار مراقب جیب‌بر‌ها باشند تخلف دو شرکت بزرگ توزیع برنج محرز شد

نحوه اعلام فروش اجباری و گرانفروشی+ شماره تماس

معاون اجتماعی و پیشگیری از تخلفات تعزیرات، از مردم خواست در پی افزایش قیمت‌ها، تخلف فروشنده‌ها را با شماره‌گیری ۱۳۵ اطلاع‌رسانی کنند تا با آن برخورد شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 15
کد خبر: ۱۳۳۶۵۱

به گزارش راهبردمعاصر، محمدعلی اسفنانی در مصاحبه با برنامه "رویداد" اظهار کرد: تخلفات گزارش و رسیدگی می‌شود و بر اساس خبرها، کمبود کالا گزارش نشده است.

اسفنانی با وجود این که برخی اقلام از جمله روغن خوراکی و سرخ‌کردنی در فروشگاه‌های اینترنتی یافت نمی‌شود، نبود کالا در برخی فروشگاه‌ها را به دلیل ناهماهنگی دانست و مدعی شد از امروز مشکلی دراین‌خصوص وجود ندارد.

وی لزوم رعایت حقوق مردم توسط فروشنده‌ها را متذکر شد و گفت: اختلاف‌نظر‌هایی درباره کالا‌هایی که قبلاً قیمت خورده و تولید قبل بوده، وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی کالا‌ها که در لیست افزایش قیمت قرار نداشتند، ولی با افزایش روبه‌رو شدند، به‌عنوان تخلف گران‌فروشی رسیدگی می‌شود.

اسفنانی خطاب به کسبه و تولیدکننده‌ها گفت: برای کالا‌هایی که در قیمت اعلامی قرار ندارند، حق افزایش قیمت ندارند و اگر بناست این کالا‌ها افزایش قیمت داشته باشند، باید با سازمان حمایت هماهنگ شود.

وی افزود: اگر قرار بر آنالیز قیمتی جدید باشد نیز از سوی سازمان حمایت اعلام شده و مبنای تعزیرات قرار خواهد گرفت.

اسفنانی گفت: قرارگاهی برای بررسی وضعیت تشکیل شده که از صبح تا عصر جلسه خواهد داشت و اگر احیاناً تخلفی وجود داشته باشد، شعب سیار در محل حضور یافته و صدور حکم می‌کند.

وی افزود: در ساعاتی که فروش مردمی اتفاق می‌افتد، گشت‌ها وارد عمل می‌شوند که در صورت مشاهده تخلفات حکم صادر گردد.

اسفنانی مهم‌ترین تخلف را گران و زیاد فروشی عنوان و عرضه کالای تقلبی، امتناع از عرضه، فروش اجباری و احتکار را از دیگر مصادیق تخلف برشمرد که با آن برخورد خواهد شد و مردم باید در صورت مشاهده با سامانه ۱۳۵ تماس بگیرند./ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار