گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای عمانی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای عمانی

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی، بر ضرورت پیگیری و اجرایی شدن توافقات انجام شده در سفر آیت الله رئیسی به مسقط تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۰۳ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 24
کد خبر: ۱۳۹۶۴۸

به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر پنجشنبه با بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و بین المللی به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر اهتمام ایران و عمان به توسعه و تعمیق مناسبات دو کشور، بر ضرورت پیگیری و اجرایی شدن ابعاد مختلف و توافقات انجام شده در سفر رئیس جمهور کشورمان به عمان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان نقش عمان را در تحولات منطقه‌ای مهم ارزیابی و از تلاش‌های این کشور در استقرار صلح و ثبات و همکاری در منطقه و از جمله تلاش‌های این کشور در موضوع یمن تقدیر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: ما بر گفتگو و همکاری منطقه‌ای تاکید داریم و اهل منطقه باید در مورد آینده منطقه تصمیم بگیرند.

بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان نیز در این گفتگو رویکرد دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با کشور‌های منطقه را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: عمان برای پیگیری توافقات صورت گرفته در سفر اخیر رئیس جمهور جدی است.

طرفین در این تماس آخرین وضعیت مذاکره برای رفع تحریم‌ها را مورد بررسی و رایزنی قرار دادند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده