شناسایی دو مبتلا به وبای بومی در خوزستان-راهبرد معاصر
احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای در تهران علت مسمومیت تعدادی از اهالی رضوانشهر چه بود؟ تمدید مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری تا پایان شهریورماه چه تعداد زائر ایرانی در عربستان حضور دارند؟ ۴ تذکر ضروری درباره "بار حجاج ایرانی" در فرودگاه مدینه سامانه ثبت‌نام اسکان تابستانه فرهنگیان باز شد واکنش وزارت بهداشت به سخنان ظریف درباره واکسن کرونا رصدعملیات بازرسی مقر منافقین درفرانسه به‌طور زنده توسط ایران مذاکره با طرف عربستانی برای مشارکت حجاج ایرانی در انتخابات اعلام زمان انتخاب رشته دانش‌‌آموزان+ جزئیات تشکیل پرونده قضائی برای سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور/ شناسایی اموال مالک کوروش کمپانی جزییات پرداخت «بیمه سلامت» بابت هزینه دستگاه، نوار و سوزن تست قند خون توضیح هواشناسی درباره افزایش اشعه UV در کشور هشدار سازمان بازرسی به شبکه بانکی درباره نرخ سود سپرده‌ها دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد امروز منتشر می‌شود

شناسایی دو مبتلا به وبای بومی در خوزستان

به گفته رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان دو مورد بیمار مبتلا به اسهال حاد آبکی (التور) شناسایی شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 August 27
کد خبر: ۱۴۸۷۰۰

به گزارش راهبرد معاصر سید محمد رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان امروز در اهواز اظهار کرد: با حساسیت و هوشیاری مدافعان سلامت در بخش بهداشت دو مورد بیمار مبتلا به اسهال حاد آبکی (التور) شناسایی شد.

وی افزود: بیماری التور بومی استان خوزستان بوده و بروز آن در این فصل قابل انتظار بود، اما با توجه به بروز مواردی از بیماری در همسایه غربی و احتمال ابتلای مسافرینی که به آنجا و استان‌های نوار غربی کشور تردد دارند، از چند ماه قبل موجب افزایش هوشیاری و حسایت سیستم مراقبت سندرمیک بهداشت شد و نهایتا دو مورد ابتلا به بیماری رصد و از طریق آزمایش نمونه‌های اخذ شده شناسایی شد.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: از دو بیمار مذکور یکی به خارج از استان مسافرت داشته و دیگری با شخصی که به خارج از استان مسافرت داشته در تماس بوده است.

علوی اظهار کرد: علامت اصلی بیماری التور اسهال حاد آبکی است که البته ۷۵ درصد از افراد آلوده به میکروب بدون علامت، ۲۰ درصد اسهال خفیف و فقط پنج درصد با اسهال شدید به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند که از آنها نمونه گرفته شده و در صورت مراجعه به موقع و سریع، با جایگزینی آب و املاح مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.

وی راه‌های انتقال میکروب را از طریق آب و مواد غذایی آلوده و عدم رعایت بهداشت دست‌ها عنوان کرد و گفت: در مسافرت‌ها از آب سالم و بهداشتی استفاده شود، غذاهای گرم را به صورت تازه و داغ مصرف نموده و غذاهای اضافه و شب مانده را در یخچال نگهداری و حتماً قبل از مصرف خوب داغ نمایید؛ ضمنا سالم‌سازی سبزیجات به صورت بهداشتی و رعایت بهداشت دست با شست‌وشوی مداوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده