تاکید شولتز بر اهمیت مخالفت چین با بکارگیری سلاح هسته‌ای در اوکراین-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تاکید شولتز بر اهمیت مخالفت چین با بکارگیری سلاح هسته‌ای در اوکراین

صدراعظم آلمان مخالفت چین با بکارگیری سلاح هسته ای در جنگ اوکراین را دلیل ارزشمندی سفر خود به چین عنوان کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 06
کد خبر: ۱۵۷۸۹۹

به گزارش راهبرد معاصر صدر اعظم آلمان اعلام کرد این کشور به دنبال تنوع بخشی به شرکای تجاری خود است، اما مناسبات تجاری با چین ادامه می یابد.

«اولاف شولتز» که به دلیل سفر این هفته خود به پکن به شدت با موجی از انتقاد روبرو شد، روز شنبه اعلام کرد که بیانیه مشترک او و رئیس جمهور چین در مخالفت با استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین موید دلیل کافی برای سفر وی بوده است.

صدر اعظم آلمان در جریان یک سخنرانی حزب سوسیال دموکرات گفت از آنجا که دولت چین، رئیس جمهور این کشور و من اعلام کردیم که در این جنگ نباید از سلاح هسته ای استفاده شود، این موضوع خود به تنهایی کل سفر من به چین را ارزشمند کرد.

رئیس جمهور چین در جریان سفر یک روزه صدر اعظم آلمان به این کشور مخالفت خود را با استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح هسته ای در جنگ اوکراین اعلام کرد، اما از انتقاد از روسیه یا درخواست از این کشور برای خارج کردن نیروهایش از اوکراین خودداری کرد.

صدر اعظم آلمان همچنین در خصوص تجارت گسترده با چین گفت برلین یک برنامه روشن دارد و آن را دنبال می کند و این به معنای تنوع بخشیدن به کشورهایی است که طرف تجارت ما هستند، به طور خاص، این موضوع درباره کشوری که بسیار بزرگ است و سهم زیادی از اقتصاد جهانی دارد، اهمیت می یابد./مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار