توقف موقت صدور مجوز خریدوفروش آنلاین طلا / اعلام ضوابط جدید تا ۵۰ روز دیگر خانه‌های مناطق ۴ و ۵ تهران گران شد + جدول قیمت‌ها ۷۹۲۸ قطعه سکه تمام و ربع ضرب ۱۴۰۳ در حراج مرکز مبادله فروخته شد + قیمت جزئیات فروش محصولات سایپا و پارس خودرو ویژه دهه فجر واکنش سازمان برنامه و بودجه به افزایش یارانه‌ها توضیحات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره طرح «وفاق مهر» معرفی بی وای دی سیل ۰۶ جی تی در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۳ + عکس افزایش باورنکردنی قیمت آیفون ۱۶ / رشد ۵۰ میلیونی قیمت‌ها پس از رجیستری + جدول قیمت وزیر راه: پیگیر برقراری پرواز پاریس هستیم/ ارتباط ایران ایر با لغو پرواز تهران - پاریس شایعه است بادنجان رکورددار گرانی خوراکی‌ها شد قیمت طلا، سکه و ارز امروز پنجشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ + جدول  قیمت طلا آبشده نقدی، امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ واکنش سازمان هواپیمایی کشوری به لغو پرواز تهران-پاریس: فرانسه دلیل روشنی اعلام نکرده است قیمت دلار مبادله‌ای امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ مه‌گرفتگی پرواز‌های فرودگاه مشهد را متوقف کرد

احیای کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق است نه سهمیه‌بندی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی احیای کارت سوخت را برای جلوگیری از قاچاق بنزین و گازوئیل دانست و گفت: هیچ صحبتی برای گران‌کردن بنزین یا دونرخی و سهمیه‌بندی مطرح نیست.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 23
کد خبر: ۱۷۱۹۲

به گزارش راهبرد معاصر، اسدالله قره‌خانی با اعلام اینکه دولت کارت  سوخت را از 20 مرداد مجدداً احیا خواهد کرد، گفت: «زیرساخت‌های این کار وجود دارد و بعد از کلان‌شهرها، در شهرهای کوچک اعمال می‌شود».

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این کار مقدمه برای گرانی بنزین نیست، تصریح کرد: «اراده دولت بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی بوده ولی وقتی مجلس مصلحت ندانست این کار اتفاق افتد، دولت نیز کارت سوخت را عملیاتی نکرد تا اینکه هم‌اینک چنین اقدامی را انجام داده است».

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دولت دلیل احیای کارت سوخت را پایش و مدیریت سوخت بیان می‌کند، افزود: «قاچاق سوخت را خاصه در بخش گازوئیل در جنوب کشور شاهد هستیم و از مرزهای شرقی نیز بنزین قاچاق می‌شود و متأسفانه این ارقام کم نیست، لذا دولت قصد دارد کارت سوخت را مجدداً احیا کند».

 

وی گفت :«پالایشگاه‌ها همگی دولتی هستند؛ لذا از این مسیر قاچاق صورت نمی‌گیرد. شرکت پخش نیز دولتی است و تنها جایگاه‌های توزیع سوخت می‌ماند و در این بخش شائبه بیشتر است».

 

قره‌خانی اضافه کرد: «در جایگاه سوخت محتمل است کامیون تخلیه، بنزین را تخلیه نکرده و سر از دیگر جاها در آورد یا اینکه یک خودرو چندین بار سوخت‌گیری نماید».

 

وی ادامه داد: «با احیای کارت سوخت مشخص می‌شود قاچاق از کجا درز پیدا می‌کند؛ آیا از طریق خودروهاست یا توسط جایگاه‌های خصوصی صورت می‌گیرد؟».

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر