لزوم استفاده از فرصت بی‌بدیل مراودات اقتصادی با اندونزی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه
میرقاسم مؤمنی، کارشناس مسائل آسیا در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

لزوم استفاده از فرصت بی‌بدیل مراودات اقتصادی با اندونزی

میرقاسم مؤمنی، کارشناس مسائل آسیا با بیان اینکه ایران می‌تواند واردکننده صنایع موردنیاز کشور به‌ویژه در بخش کشاورزی از اندونزی باشد، گفت: سفر رئیس‌جمهور کشورمان به اندونزی فرصت بی‌بدیلی است، زیرا بخش قابل‌توجهی از نیازهای کشاورزی مانند تهیه نهاده‌های دامی با قیمت‌هایی به‌مراتب پایین‌تر از اروپا، از اندونزی قابل تأمین است.
میرقاسم مؤمنی؛ کارشناس مسائل آسیا
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 21
کد خبر: ۱۸۵۲۴۵

لزوم استفاده از فرصت بی‌بدیل مراودات اقتصادی با اندونزی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان فردا (دوشنبه) به دعوت رسمی جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی و با هدف گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور در صدر هیئتی بلندپایه به جاکارتا می‌رود.


دیدار دوجانبه با رئیس جمهور اندونزی و امضای اسناد همکاری دو کشور در بخش‌های مختلف ازجمله برنامه‌های سفر آیت‌ الله رئیسی به اندونزی خواهد بود.

گسترش ارتباط تجاری و اقتصادی ایران با کشورهای مختلف اعم از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، آسیایی و جنوب شرق آسیا مانند اندونزی بسیار مطلوب است


میرقاسم مؤمنی، کارشناس مسائل آسیا درباره اهمیت سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به اندونزی به «راهبرد معاصر» گفت: آیت الله رئیسی به دعوت رئیس جمهور اندونزی به این کشور سفر می کند تا درباره موضوعاتی در حوزه اقتصادی، بین المللی و موضوعات مهم دوجانبه گفت و گو کند.

 


وی افزود: رئیس جمهور کشورمان در سفر به اندونزی در زمینه تبادلات اقتصادی و روابط سیاسی با مسئولان این کشور رایزنی خواهد کرد. با توجه به اینکه اندونزی کشور مسلمانی در جنوب شرق آسیا و در سال های اخیر رشد اقتصادی قابل توجهی داشته است، ظرفیت اقتصادی بالایی برای تجارت دارد و مراوده با این کشور در بخش های مختلف اعم از فنی تا تجاری به نفع ماست.


کارشناس مسائل آسیا عنوان کرد: ایران می تواند در زمینه فنی، اقتصادی و تجاری با اندونزی تبادلات قابل توجهی داشته باشد. گسترش ارتباط تجاری و اقتصادی ایران با کشورهای مختلف اعم از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، آسیایی و جنوب شرق آسیا مانند اندونزی بسیار مطلوب است، زیرا در سال های گذشته کمتر به تجارت با این کشورها بها داده و بخش مهمی از تجارت ما به کشورهای اروپایی و چند کشور محدود شده بود.


مؤمنی گفت: سفر رئیس جمهور کشورمان به اندونزی فرصت بی بدیلی است، زیرا بخش قابل توجهی از نیازهای کشاورزی ما مانند تهیه نهاده های دامی با قیمت هایی به مراتب پایین تر از اروپا، از اندونزی قابل تأمین است و ایران می تواند صادرکننده انرژی و فرآورده هایی از این دست به اندونزی باشد.


وی تصریح کرد: مسئولان باید از فرصت مغتنم ایجاد شده در سفر رئیس جمهور به اندونزی بهره برداری کنند و امیدواریم تجار و بازرگانان در سفر رئیس جمهور ایران به اندوزی همراه شوند، زیرا دیدار رئیس جمهور با ایرانیان مقیم، علما، دانشمندان و محققان کشور اندونزی فرصت خوبی برای امضای تفاهم نامه های اقتصادی فراهم می کند.


مؤمنی معتقد است: ایران می تواند صادرکننده خدمات فنی ومهندسی به اندونزی باشد و می توانیم وارد کننده صنایع مورد نیاز کشور به ویژه در بخش کشاورزی از اندونزی باشیم. صادرات کالاهای نیمه صنعتی، مشتقات نفتی و گازی به اندونزی فرصت صادراتی خوبی پیش روی کشور باز می کند.

دیدار رئیس جمهور با ایرانیان مقیم، علما، دانشمندان و محققان کشور اندونزی فرصت خوبی برای امضای تفاهم نامه های اقتصادی فراهم می کند


کارشناس سیاست خارجی درباره اجرایی شدن تفاهم نامه های اقتصادی که در اندونزی امضا می شود، گفت: در این زمینه که سفر آیت الله رئیسی به اندونزی بسیار قابل توجه است شکی نیست؛ اما ثمرات چنین سفرهایی زمانی دیده می شود که رئیس جمهور یا هیئتی برگزیده از سوی وی بر اجرای تفاهم نامه های اقتصادی نظارت کنند. انتظار می رود رئیس جمهور اتاق بازرگانی، سازمان های توسعه تجارت خارجی و جهاد کشاورزی و اتاق صنعت و معدن را برای تحقق تفاهم نامه ها و اجرای آنها بسیج کند.


وی تأکید کرد: اگر رئیس جمهور دفتر ویژه پیگیری قراردادهای بین المللی تأسیس کند، بعد از نظارت های گسترده بر این روند می توان امیدوار بود هر چه سریعتر نتیجه مثبت دستاوردهای ناشی از سفرهای خارجی به کشورهای مختلف در توسعه اقتصاد و تبادلات و مراودات اقتصادی احساس شود. 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار