توقف موقت صدور مجوز خریدوفروش آنلاین طلا / اعلام ضوابط جدید تا ۵۰ روز دیگر خانه‌های مناطق ۴ و ۵ تهران گران شد + جدول قیمت‌ها ۷۹۲۸ قطعه سکه تمام و ربع ضرب ۱۴۰۳ در حراج مرکز مبادله فروخته شد + قیمت جزئیات فروش محصولات سایپا و پارس خودرو ویژه دهه فجر واکنش سازمان برنامه و بودجه به افزایش یارانه‌ها توضیحات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره طرح «وفاق مهر» معرفی بی وای دی سیل ۰۶ جی تی در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۳ + عکس افزایش باورنکردنی قیمت آیفون ۱۶ / رشد ۵۰ میلیونی قیمت‌ها پس از رجیستری + جدول قیمت وزیر راه: پیگیر برقراری پرواز پاریس هستیم/ ارتباط ایران ایر با لغو پرواز تهران - پاریس شایعه است بادنجان رکورددار گرانی خوراکی‌ها شد قیمت طلا، سکه و ارز امروز پنجشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ + جدول  قیمت طلا آبشده نقدی، امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ واکنش سازمان هواپیمایی کشوری به لغو پرواز تهران-پاریس: فرانسه دلیل روشنی اعلام نکرده است قیمت دلار مبادله‌ای امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ مه‌گرفتگی پرواز‌های فرودگاه مشهد را متوقف کرد

خط‌آهن ۱۰۰درصد ایرانی آماده افتتاح شد

معاون شرکت ساخت و توسعه با بیان این‌که خط‌آهن بستان‌آباد ـ خاوران یک پروژه ۱۰۰درصد ایرانی است،‌ گفت: ریل و تراورس‌های به‌کاررفته در این پروژه تولید داخل است.
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۵ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 08
کد خبر: ۱۸۸۲۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل در آستانه بهره‌برداری از خط‌‌آهن بستان‌آباد ـ خاوران اظهار کرد: این پروژه از نظر شیوه اجرایی با تأکید بر کیفی بودن روش‌ها و همچنین از نظر توجه به حمل‌ونقل ترکیبی، سهولت دسترسی و کاهش زمان سفر یکی از طرح‌های ریلی مهم کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خط‌آهن بستان‌آباد ـ خاوران اولین مسیر ریلی کشور است که از ابتدا دوخطه طراحی و اجرا شده است. احداث بزرگترین تونل دوخطه ریلی کشور در این محور به‌طول 3کیلومتر و بزرگترین پل قوسی دوخطه ریلی کشور به‌طول یک کیلومتر با 20 دهانه 50متری و با ارتفاع 40متری ستون‌ها از ویژگی‌های بارز این خط‌آهن است.

وی استفاده از قالب لغزنده در عرشه پل‌های بزرگ را از دیگر اقدامات ویژه این مسیر ریلی اعلام کرد و گفت: استفاده از ابزار دقیق برای پایش رفتار زمین‌شناسی حین حفاری تونل‌ها نیز یکی دیگر از موارد قابل اشاره در اجرای این مسیر ریلی است که ضمن افزایش دقت در اجرا، ایمنی کار را نیز افزایش می‌دهد و موجب شده است هیچ حادثه‌ای برای کارگران حین اجرا روی ندهد.

وی از بهره‌مندی از توان و تخصص مهندسان ایرانی با استفاده از تولیدات داخلی در راه‌آهن بستان‌آباد ـ خاوران خبر داد و گفت: برای اولین بار تمامی ادوات زیرسازی و روسازی استفاده‌شده در این مسیر ریلی از جمله بالشتک‌های بزرگ‌مقیاس تولید داخل است که موجب کاهش 60 درصد از هزینه‌ها در این بخش نسبت به گذشته شده است، همچنین تمامی ورق‌های خاص به‌کاررفته در عرشه پل‌های مسیر نیز تولید داخل و ساخت کارخانه اکسین اهواز است که پیش از این تماماً وارداتی بوده است.

معاون شرکت ساخت و توسعه گفت: تمامی ریل به‌کاررفته در این مسیر و تراورس‌ها تولید داخل است به‌نحوی که می‌توان گفت این پروژه موجب شکستن سدهای بسیاری برای رسیدن به خودکفایی در ساخت خطوط ریلی کشور است.

خطیبی با اشاره به این‌که طراحی و اجرای این مسیر ریلی آماده برقی شدن است، اضافه کرد: طراحی مسیر و نوع اجرای تونل‌ها و گالری‌ها به‌نحوی است که امکان برقی شدن مسیر وجود دارد.

وی با تأکید بر توجه به حمل‌ونقل ترکیبی در راه‌آهن بستان‌آباد ـ خاوران ادامه داد: پیش‌بینی جانمایی و امکان احداث ایستگاه مشترک در خاوران با قطار درون‌شهری از دیگر امکانات این مسیر ریلی است که باز هم برای اولین بار در حین احداث این موضوع مورد توجه قرار گرفته و لحاظ شده است./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده