تشدید تنش‌ها میان بایدن و نتانیاهو-راهبرد معاصر
پاسخ تلافی جویانه حزب الله به اسرائیل | شلیک ۴۰ موشک به شهر «الصفد» واکنش فوری رویترز به ادعای ترور سید حسن نصرالله الجزیره: ۳۰۰ نفر در انفجار امروز بیروت شهید شده اند آماده باش سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان سخنگوی وزارت امور خارجه: آمریکا هم باید پاسخگوی جنایت رژیم صهیونیستی در بیروت باشد نتانیاهو سفرش به نیویورک را ناتمام گذاشت بیانیه سفارت ایران در بیروت در پی حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی حملات شدید و وحشیانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت ادعای رژیم صهیونیستی درباره حمله به مقر اصلی حزب الله در بیروت جوسازی و اظهارات جنگ‌افروزانه نتانیاهو در تریبون سازمان ملل واشنگتن پست: اسرائیل ادوات نظامی را به مرز لبنان منتقل کرده است هشدار رژیم اشغالگر به صهیونیست‌ها درباره سفر به ۱۵ کشور بیانیه نیرو‌های مسلح یمن درباره حملات موشکی و پهپادی به تل‌آویو و عسقلان فاکس نیوز: نتانیاهو تمایلی به آتش‌بس ندارد طالبان: در حال مذاکره با مقامات ایران برای حل مشکل مهاجران هستیم

تشدید تنش‌ها میان بایدن و نتانیاهو

یک تحلیلگر صهیونیست تنش‌های اخیر میان دولت آمریکا و کابینه نتانیاهو را مشابه یک جنگ سرد میان آن‌ها توصیف کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۱۹ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 10
کد خبر: ۱۹۳۷۰۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ تحلیلگران صهیونیست گفتگوی شامگاه گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با شبکه سی‌ان‌ان علیه کابینه نتانیاهو را بیانگر تنش‌های عمیق در روابط میان واشنگتن و تل‌آویو دانستند.

بایدن در جریان این گفتگوی تلویزیونی بدون اشاره به نام وزرای کابینه نتانیاهو از جمله ایتمار بن‌گویر و بتسلئیل اسموتریچ (وزیر امنیت داخلی و دارایی) گفت: وزرای نتانیاهو عامل بحرانی شدن وضعیت در کرانه باختری هستند.

بایدن حتی پای خودش را فراتر از این هم نهاد و گفت: کابینه امنیتی نتانیاهو، افراطی‌ترین شخصیت‌هایی را که در حیات خود شناخته‌ام در عضویت خود دارد و من را به دورانی که «گلدا مایر» نخست وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) بازمی‎‌گرداند.

در همین رابطه، «آبراهام بن تسفی» تحلیلگر صهیونیست در این باره گفت: سخنان اخیر بایدن دوران جدید و نگران‌کننده‌ای را از جنگ سرد چند ماهه میان واشنگتن و تل‌آویو آغاز کرده است.

وی افزود: در شرایط کنونی تقریباً هیچ اثری از روابط ویژه چند دهه‌ای میان واشنگتن و تل‌آویو که برای مدتی طولانی یک دیوار حمایتی از اسرائیل تشکیل داده بود، دیده نمی‌شود.

این تحلیلگر صهیونیست به نتانیاهو توصیه کرد ضمن خودداری از مانور‌های سیاسی و رهایی از قید و بند روابط داخلی و ائتلافی، به بهبود روابط تنش‌آمیز با دولت آمریکا همت بگمارد. / قدس الاخباریه

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار