اجرای آموزش هوشمند در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای؛ به زودی-راهبرد معاصر

اجرای آموزش هوشمند در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای؛ به زودی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه کارهای پنجره هوشمند در اکثر استان‌ها انجام شده است، گفت: امیدوارم تا اواخر مرداد یا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید این پنجره واحد هوشمند به دانشگاه‌ها منتقل شود و بتوانیم سرویس‌های بهتری از طریق فناوری اطلاعات به دانشجویان ارائه کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۵ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 16
کد خبر: ۱۹۴۶۴۵

به گزارش راهبرد معاصر، عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای پیرامون آموزش عالی هوشمند گفت: چندی پیش همایشی در سطح مدیران کل فناوری اطلاعات در دانشگاه‌ الزهرا (س) برگزار شد که بحث پنجره واحد هوشمند خدمات دانشگاه‌ها و اتصال آن به خدمات دولت مطرح شد که دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای هم این کار را دنبال می‌کند.

 

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه شبکه‌ای در گستره کشور است که یک مقدار اجرای این کار زمان‌بر است.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: کارهای پنجره هوشمند را در اکثر استان‌ها انجام داده‌ایم و امیدوارم تا اواخر مرداد یا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید این پنجره واحد هوشمند به دانشگاه‌ها منتقل شود و بتوانیم سرویس‌های بهتری از طریق فناوری اطلاعات به دانشجویان ارائه کنیم.

 

به گزارش فارس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در همایش سراسری مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها که به میزبانی دانشگاه الزهرا (س) برگزار شدریال گفت: یکی از چالش‌ها و نگرانی‌هایی که در بخش آموزش عالی وجود دارد، این است که مبادا آموزش را فدای پژوهش کنیم، گفت: باید برنامه‌ریزی کنیم که آموزش ما پژوهش‌محور و پژوهش ما آموزش‌محور باشد و اینها با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه با توجه به توسعه هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها باید موضوع پژوهش به سوی مطالعات تئوریک برود، افزود: باید استخراج داده‌ها، استفاده از آزمایشگاه‌ها و ساخت تجهیزات و مواد جدید به صورت علمی تجربه شود.

 

وزیر علوم همچنین با بیان این که نیازآفرینی واقعیتی است که باید در آموزش عالی پیش بینی شود افزود: باید پیش‌بینی کنیم که در چند سال آینده به چه سیستم‌های فناوری نیازمند هستیم و جوانان ما در چند سال آینده به چه زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی نیاز دارند که آن را آماده کنیم چرا که با نسل جوانی سر و کار داریم که تغییرات زیادی را تجربه کرده اند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده