مهاجرانی: ناترازی برق به‌طور کامل جبران نشده است عارف: بازسازی منازل آسیب‌دیده در جنگ باید سرعت بیشتری بگیرد سردار شکارچی: ما شکست را بر دشمن تحمیل کردیم لاریجانی: برخی فکر می‌کنند جنگ خاتمه یافته و اقداماتی برای به هم زدن یکدستگی میان مردم انجام می‌دهند/ مسئله هم‌بستگی ملی به هیچ عنوان حاشیه‌ای نیست برنامه ویژه فراجا برای مقابله با تروریست‌ها شهادت یک حافظ امنیت در عملیات مقابله با تروریست‌ها/ هشدار فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به تروریست‌ها وزیر دفاع: جنگ ۱۲ روزه شکست‌پذیری رژیم پلید اسرائیل را اثبات کرد پزشکیان: نمی‌توانیم تصمیمی بگیریم که بعداً اگر مشکلی پیش آمد بگوییم چاره‌ای نداشتیم؛ باید به فکر عوارض هرتصمیمی باشیم دیدار لاریجانی با خانواده شهید سردار مهدی ربانی واکنش علی مطهری به انتشار مصاحبه اش درباره ساخت بمب اتم توسط ترامپ وزیر کشور: نزدیک به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز به کشور خود بازگشته‌اند/ برنامه‌ها برای بازگرداندن ۲ میلیون نفر باقی‌مانده هم ادامه خواهد یافت سرلشکر حاتمی: نیروهای مسلح با آمادگی کامل در برابر تهدیدات دشمن ایستاده‌اند پزشکیان: از پشتیبانی و حسن‌نظر مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های خارجی علم الهدی: می‌خواهند مشهد را مرکز تفریح کنند این خلاف شان امام رضاست

پزشکیان: می‌کوشیم بی‌عدالتی آموزشی را از پایه اصلاح کنیم

رئیس جمهور گفت: دولت چهاردهم به دنبال این است که بی‌عدالتی آموزشی را از پایه اصلاح کند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۷ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - 2025 February 04
کد خبر: ۲۷۰۲۶۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست مسعود پزشکیان و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

اعضا در ادامه مباحث جلسه قبل، بر تاثیر قطعی ۶۰ درصدی معدل پایه‌های تحصیلی ۱۱ و ۱۲ بر نتیجه کنکور تاکید و مقرر کردند که جزئیات این موضوع از جمله آزمون مجدد دانش‌آموزان، اعتبار یک یا دو ساله نتیجه کنکور، ضریب دروس تخصصی و عمومی در کنکور و مسائل دیگر، به فوریت در شورای‌عالی آموزش و پرورش مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و برای تصویب به جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر اینکه کلیت نظام آموزشی ما در حال حاضر واجد اشکالاتی در حوزه عدالت و انصاف است، گفت: در حال حاضر ما دانش‌آموزانی را که در بدترین وضعیت آموزشی تحصیل می‌کنند، وادار کرده‌ایم که با دانش‌آموزانی که با بهترین امکانات و شرایط آموزشی درس خوانده‌اند، در یک آزمون واحد برای ورود به دانشگاه رقابت کنند که این به هیچ وجه منصفانه و عادلانه نیست.

پزشکیان با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا کلیت نظام آموزشی کشور را با اولویت و محوریت مناطق محروم متحول کنیم، افزود: نظام آموزشی فعلی ما کیفیت لازم را ندارد و بعد ما یک گلوگاه هم ایجاد کرده‌ایم به نام کنکور که آنجا یقه دانش‌آموز را می‌گیریم؛ دولت چهاردهم به دنبال این است که بی‌عدالتی آموزشی را از پایه اصلاح کند؛ لذا فعلا آنچه را در این شورا به تصویب رسیده، اجرا خواهیم کرد، اما رویکرد بلندمدت ما تحول واقعی نظام آموزشی است.

در این جلسه همچنین عطف به تصویب آیین‌نامه ستاد سلامت در شورای معین، ۴ نفر اعضای حقیقی شورای‌عالی سلامت انتخاب شدند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر