قوه قضاییه: هیچ اتفاق جدیدی در پرونده تتلو رخ نداده است تولید داروی خوراکی ضدسرطان از مهرماه استرداد جاعل و کلاهبردار ۱۱ هزار میلیاردی به کشور هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۸؛ موج گرما در راه ایران حکم اعدام سه متجاوز به عنف در گرگان اجرا شد اطلاعیه آموزش و پرورش درباره ادعای تقلب در آزمون مدارس سمپاد آخرین وضعیت اختلالات GPS در تهران و دیگر نقاط کشور اتهام تجاوز به ۸ زن در پرونده «کیوان» / شیما قوشه، وکیل: متهم با قرار وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد است دریافت یارانه برای مرد تاجر ۲ میلیارد تومان تمام شد! وزیر علوم: ۸۵ درصد داوطلبان بدون کنکور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند/ به سمت حذف کنکور می‌رویم ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد

تحلیل وزیر آموزش و پرورش از چرایی ضعف نظام آموزشی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ضعف نظام آموزشی در اطلاع رسانی است، گفت: تحول در آموزش و پرورش با تحول در وضع معلمان شکل می‌گیرد.
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۳ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 09
کد خبر: ۱۹۸۶۰۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران نمی‌گذارند حقیقت پنهان بماند. خبرنگار تمام وجود و سرمایه خود را وقف کار می‌کند. اینکه فردی همه زندگی خود را وقف حقیقت کند تنها در وجود خبرنگاران است.

وی با اشاره به اینکه تکریم خبرنگار، تکریم دانایی است؛ گفت: همه ما عاشق وطنمان هستیم. همه ما خواهان بزرگی و عظمت ایران عزیزمان هستیم. اگر به به دنبال ایرانی پیشرفته و قوی هستیم مسیر جز آموزش و پرورش وجود ندارد. اگر می‌خواهیم ببینیم که ایران آینده چگونه است باید به وضعیت امروز مدارس توجه کنیم. همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

صحرایی با طرح این سوال که برای تحول در آموزش و پرورش باید از کجا شروع کنیم گفت: نقطه عزیمت تحول در نظام آموزشی کشور معلم است. شاید برخی نقش کتاب را مهم‌تر بدانند، اما به نظر من همه تحولات از معلم است. من که خودم معلم هستم می‌گویم که تحول در آموزش و پرورش با تحول در وضع معلمان شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش معلم در الگوبرداری کودک گفت: اگر ما الگویی به کودکان ندهیم او خود الگویی بر می‌گزیند یا دیگران الگویی به او می‌دهند که دیگر نمی‌توان از کودک انتظار دیگری داشته باشیم. باید معلم و مدرسه را گرامی بداریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از هزار شعبه دارد و تأسیس شعب دیگر تابع قوانین خاصی است؛ اما خدمت رسانی کانون به مناطقی که شعبه ندارند لزوماً مستلزم ایجاد یک شعبه جدید نیست بلکه می‌توانیم خدمات خود را به مناطق دیگر گسترش دهیم.

صحرایی با اذعان به اینکه اطلاع رسانی خدمات ارائه شده در نظام آموزشی ضعیف است؛ گفت: همین امروز رئیس سازمان صدا و سیما به من گفت که کلاس‌های آموزشی برای آمادگی امتحانات استعداد‌های درخشان را در پنجاه قسمت پخش کردیم که من نمی‌دانستم. یا یکی از فعالان رسانه به ما گفت که پنجاه درصد دانش آموزان با چاقی رنج می‌برند در حالی که من به آنان گفتم این آمار برای سال ۹۵ است و اطلاعات شما در حال حاضر غلط است. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار