رئیس قوه‌قضائیه به قضات: تا جای ممکن قرار‌های منجر به بازداشت را طوری صادر کنید که فرد امکان تامین آن را داشته باشد اعلام جرم دادستانی تهران علیه یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد دستگیری اوباش محله فلاح به اتهام درگیری‌های مسلحانه توسط پلیس پایتخت تسهیلات ویژه برای مشمولان پذیرفته شده در آزمون‌های سراسری ۱۴۰۴ وزارت علوم: اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها مشمول فوق‌العاده خاص خواهند شد تاخیر ۲ ساعته در آغاز فعالیت ادارات برخی شهر‌های خوزستان راز تشکیل هسته سیاره مشتری فاش شد فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد گرمای هوا شکسته می‌شود / کاهش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما در کل کشور از پنجشنبه رشته‌های جدید کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۴ اعلام شد؛ آغاز فرصت ثبت نام ۱۳ کیلو طلای قاچاق توقیف شده در فرودگاه تحویل مراجع ذیصلاح شد تعزیرات: قیمت‌گذاری بی‌ضابطه برنج داخلی باعث نابسامانی بازار شده است قانون مطبوعات تغییر می‌کند؟ ترافیک پنج کیلومتری در کندوان و هراز/ ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های شمال فایننشال تایمز: هوش مصنوعی جای زبان دوم را نمی‌گیرد

وزیر آموزش و پرورش: نهضت سوادآموزی نه تنها تضعیف نمی‌شود بلکه تقویت می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که نهضت سواد آموزی راه حل اصلی انسداد بیسوادی در کشور است، گفت: سازمان نهضت سوادآموزی نه تنها تضعیف نمی‌شود بلکه تقویت می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 07
کد خبر: ۲۰۳۰۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضا مراد صحرایی در بازدید از سازمان نهضت سواد آموزی و نشست صمیمانه با همکاران این سازمان، ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی اظهار کرد: دال مرکزی ما برای مدیریت نظام تعلیم و تربیت کشور یکپارچگی و یکی شدن است که مستلزم آن همدلی، همراهی و همسویی است.

وی افزود: واگرایی غیرقابل توصیفی در نظام تعلیم و تربیت وجود دارد که باید آن را حل کنیم، چرا که بزرگترین چالش ما همین واگرایی درونی نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به یکپارچگی درون سیستمی گفت: اگر بخواهیم نظام تعلیم و تربیت رشد کند، باید از درون قوی شود تا از بیرون رشد کند و اثرگذار شود.

صحرایی با بیان اینکه آینده هر کشوری از آموزش و پرورش کنونی آن قابل پیش‌بینی است، تصریح کرد: شرط لازم برای داشتن اقتصاد، فرهنگ، سیاست و جامعه قوی، آموزش و پرورش قوی در اکنون آن جامعه است.

وی در ادامه تاکید کرد: اثر آموزش و پرورش در اکنون قابل مشاهده نیست و در آینده مشخص می‌شود، بنابراین انسانی که آینده نگر و آینده پژوهش باشد در آموزش و پرورش موفق خواهد بود.

صحرایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص توسعه و تعمیق سواد اظهار کرد: سواد را در زیست‌بوم کشورمان تعریف کنیم و اینکه برای رسیدن به آن باید چه کنیم و چه مسیری را طی کنیم. معیار ایران برای تعریف سواد را کشور‌های دیگر نمی‌توانند تعیین کنند و خودمان باید تعیین کنم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش کنیم تا مسئله آموزش و پرورش مسئله اول کشور شود، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که فرد، بی‌سواد شود تا اینکه بخواهیم او را باسواد کنیم.

وی گفت: باید پیگیری باشیم که توسعه و تعمیق سواد درسال ۱۴۰۲ یعنی چه و به مثابه چیست. قرآن، خواندن، نوشتن و حساب کردن دغدغه آموزش و پرورش است و باید برای این موارد در آموزش بزرگسالان مبتنی بر علم خودش برنامه‌ریزی کنیم.

صحرایی با تاکید بر اینکه اجزای نظام تعلیم و تربیت باید مانند چرخ دنده‌های یک ماشین خوب کار کنند، گفت: در زمان مدیریت بنده تا آنجا که در توانم باشد، نهضت تقویت خواهد شد به شرط آنکه بازیگر فعال نظام تعلیم و تربیت باشد و مسئولیت انسداد بیسوادی کشور را برعهده بگیرد.

وی ادامه داد: نهضت باید اصلی‌ترین راه حل ما برای انسداد بیسوادی درکشور باشد و برای اینکار باید خودش را متناسب با رویکردها، ساختار‌ها و شرایط جدید در تمامی ابعاد علمی، مدیریتی، آموزشی، برنامه ریزی درسی، آزمون سازی و روانشناسی بزرگسالان به روز کند.

 در ابتدای جلسه علیرضا عبدی؛ رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با ارائه گزارش عملکرد سازمان در سال‌های اخیر به تشریح نکاتی درباره اهداف و برنامه‌های تحولی در دست اقدام این سازمان پرداخت و مدیران بخش‌های مختلف سازمان مسائل مهم حوزه خود را با وزیر آموزش وپرورش طرح موضوع کردند. / تسنیم

ارسال نظر