فعالیت مدارس ابتدایی اراک و برخی از روستا‌ها فردا دوشنبه غیرحضوری شد آمار جدید ابتلا به تب دنگی در کشور/ پشه آئدس در کدام استان‌ها دیده شده است؟ اعلام ساعت کاری ادارات سیستان و بلوچستان تا نیمه فروردین مهار موج شدید آنفلوآنزا در کشور طی هفته جاری ادارات استان سمنان فردا تنها ۴ ساعت فعال خواهند بود کلاهبردار متروی تهران دستگیر شد کاهش زمان ثبت شرکت از یک ماه به دو روز مدارس ۴ شهرستان خراسان رضوی فردا در نوبت صبح غیرحضوری شد تأخیر ۲ ساعته آغاز به‌کار فردا شامل مراکز تعویض پلاک می‌شود؟ مدارس سراسر کشور فردا دوشنبه ساعت ۱۰ صبح باز می‌شوند اعلام جزئیات تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی از فردا مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات کدام استان‌ها یکشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ موج بعدی بارش‌ها از راه می‌رسد / این استان‌ها منتظر بارش باشند مدارس برخی شهرستان‌های خراسان رضوی ۳۰ آذر تعطیل شد تغییر در برنامه امتحانات آموزش و پرورش از ۱۱ تا ۱۷ دی ۱۴۰۴ بازداشت ۳ مدعی نفوذ در دستگاه قضایی

چرا مدارس غیردولتی در امتحانات نهایی بیشترین اُفت نمره را داشتند؟

رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره دلایل اُفت بیشتر نمرات دانش‌آموزان مدارس غیردولتی در امتحانات نهایی خرداد امسال گفت: تمرکز کمتر بر کتاب‌های درسی و تلاش برای کسب نتیجه بهتر در کنکور علت این موضوع است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 19
کد خبر: ۲۰۴۶۴۸

به گزارش راهبرد معاصر، نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد 1402 نسبت به خرداد سال گذشته با اُفت همراه بود و میانگین معدل در شاخه نظری از 11.62 سال گذشته به 10.2 رسید.

 

به گفته محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش، در امتحانات نهایی خرداد امسال، بالاترین نمرات دانش‌آموزان مربوط به مدارس سمپاد بود و در همه انواع مدارس با اُفت نمرات امتحانات نهایی مواجه بودیم و البته مدارس غیردولتی با اُفت بیشتری مواجه بودند.

 

احمد محمودزاده؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره دلایل اُفت بیشتر نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان مدارس غیردولتی به تسنیم گفت: جهت‌گیری به هر سمتی باشد مدارس هم به آن سمت می‌روند، در سال‌های گذشته جهت‌گیری مدارس به سمت آزمون سراسری بود و فعالیت‌های کنکور محور و کسب نتیجه مناسب در کنکور ملاک مدرسه برتر بود به همین دلیل علاوه بر مدارس غیردولتی شاهد بودیم که مدارس سمپاد ، نمونه دولتی و هیئت امنایی نیز به صورت ویژه حول موضوع کنکور کار می‌کردند.

 

وی ادامه داد: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن افزایش سهم نمرات امتحانات نهایی در پذیرش دانشگاه‌ها منجر به آن می‌شود تا مدارس بر روی کتاب و برنامه درسی تمرکز کنند.

 

محمودزاده گفت: در سال‌های گذشته مدارس دولتی عادی متمرکز بر کتاب درسی بودند و فعالیت‌های آموزشگاه محور و کنکوری نداشتند به همین دلیل در امتحانات نهایی از میانگین نمرات بهتری نسبت به مدارس غیردولتی برخوردار شدند!/ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار