تغییر مسیرهای پی در پی آدریان دریا-راهبرد معاصر

تغییر مسیرهای پی در پی آدریان دریا

در حالی که رسانه‌ها ساعاتی پیش از بندر مرسین ترکیه به عنوان مقصد نهایی ابرنفتکش آدریان دریا یاد کرده‌ بودند، ظاهرا این نفتکش مجددا تغییر مسیر داده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 29
کد خبر: ۲۰۶۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبرگزاری اسپوتنیک ساعاتی پیش به نقل از یک منبع دریانوردی در بندر مرسین ترکیه نوشت: نفتکش آدریان دریا که پیشتر در بندر جبل الطارق توقیف شده بود، وارد آب‌های ترکیه شد.

 

این منبع همچنین به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: این نفتکش به زودی بار خود را در بندر مرسین ترکیه تخلیه خواهد کرد.

 

با این حال دقایقی پیش رویترز گزارش داد که بر اساس آخرین اطلاعات از داده‌های وبسایت‌های مسیریاب، نفتکش ایرانی آدریان دریا، که محموله آن مورد اختلاف میان واشنگتن و تهران است بار دیگر تغییر مسیر داده از سواحل ترکیه دور شده است .

 

ایران پیشتر اعلام کرده بود که این نفتکش با محموله 2 میلیون بشکه نفت فروخته است.

 

این کشتی پس از آزادی از توقیف به سوی بندر کالاماتا در یونان حرکت کرد اما بنابه گزارش رسانه‌های روسیه سپس به مرسین در ترکیه تغییر جهت داد و اینک بار دیگر این کشتی تغییر جهت داده است.

 

حدود 8 هفته پیش مقامات منطقه جبل‌الطارق که تحت حاکمیت بریتانیا است، نفتکش گریس 1 که بعدا به آدریان دریا تغییر نام داد، را که حامل بیش از دو میلیون محموله نفتی ایران است، به دلیل آنچه که «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» خوانده شد، در نزدیکی آب‌های این منطقه توقیف کردند. این توقیف به وسیله نیروی دریایی بریتانیا صورت گرفت اما پس 6 دهفته از توقیف دولت جبل طارق با گرفتن ضمانت از ایران به عدم اعزام این کشتی به سوریه و پس از طی کردن مراحل دادگاه در جبل الطارق، نفتکش آزاد شد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار