سازمان ملل: بیش از یک و نیم میلیون نفر در غزه به کمک فوری نیاز دارند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سازمان ملل: بیش از یک و نیم میلیون نفر در غزه به کمک فوری نیاز دارند

آژانس‌های سازمان‌ملل روز شنبه طی بیانیه مشترکی هشدار دادند که بیش از ۱.۶ میلیون نفر در غزه به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۴ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 21
کد خبر: ۲۰۹۶۰۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ آژانس‌های سازمان ملل روز شنبه طی بیانیه‌ای هشدار دادند که غزه در وضعیتی فاجعه بار قرار داشته و جهان باید اقدامات بیشتری انجام دهد.

آژانس‌های سازمان ملل در این بیانیه مشترک خواستار آتش‌بس و رسیدن کمک‌ها به تمام غزه بدون هیچگونه محدودیتی شدند.

در این بیانیه تاکید شده است: «بیش از ۱.۶ میلیون نفر در غزه به کمک‌های بشردوستانه نیاز فوری دارند».

آژانس‌های سازمان ملل افزودند: «کمک‌های که امروز به غزه وارد شدند تنها آغازی کوچک بوده و بعید به نظر می‌رسد که کافی باشند».

این نهاد‌های بین‌المللی درباره افزایش شدید تلفات در غزه به دلیل شیوع بیماری‌ها و کمبود مراقبت‌های بهداشتی هشدار دادند.

آژانس‌های سازمان ملل هشدار دادند که تاسیسات بهداشتی در غزه با مقدار کمی سوخت که به صورت محلی عرضه می‌شود کار می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که طی دو روز آینده به اتمام برسند.

این نهاد‌ها در بیانیه مشترک خود تاکید کردند: «بیمارستان‌های غزه مملو از قربانیان بوده و غیرنظامیان با چالش‌هایی برای دستیابی به نیاز‌های غذایی خود مواجه هستند».

از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز شنبه، ۲۱ اکتبر اعلام کرد که بر اساس دستور العمل‌های مقامات سیاسی تل‌آویو، سوخت به نوار غزه وارد نخواهد شد.

«آویخای ادرعی»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار توییتی در «ایکس»، مدعی شد: وضعیت انسانی در نوار غزه تحت کنترل است.

رژیم اشغالگر از ۷ اکتبر و در میانه هشدار‌های سازمان ملل و دیگر نهاد‌های حقوق بشر بین‌المللی، وارد کردن سوخت به نوار غزه را متوقف کرده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه، صبح امروز اعلام کرد که ۲۰ کامیون شامل مقادیری ملزومات پزشکی و مقادیر محدودی مواد غذایی وارد این منطقه شده است.

گذرگاه رفح تنها روزنه ارتباطی غزه با جهان خارج محسوب می‌شود و رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ تهدید کرده بود که در صورت ورود هرگونه کمکی به غزه آن را بمباران خواهد کرد. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار